hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روزهای بحرانی پیک ششم در انتظار استان اردبیل است

روزهای بحرانی پیک ششم در انتظار استان اردبیل است

پیک ششم در راه است و عادی‌انگاری‌ها هم همچنان باقی است؛ علی‌رغم این که تاکنون ۵ پیک را با شرایط بحرانی و از دست دادن عزیزانمان گذرانده‌ایم، اما این موضوع نه تنها به یک تجربه برای مردم تبدیل نشده است.
پیک ششم در راه است و عادی‌انگاری‌ها هم همچنان باقی است؛ علی‌رغم این که تاکنون 5 پیک را با شرایط بحرانی و از دست دادن عزیزانمان گذرانده‌ایم، اما این موضوع نه تنها به یک تجربه برای مردم تبدیل نشده بلکه همچنان در حالی که شرایط بحرانی پیش روی ماست، ادامه دارد.
از برگزاری عروسی‌ها و مراسمات تا عدم استفاده از ماسک در تجمعات عمومی همه و همه به این مشکل گریبانگیر دامن زده و راهی سخت را پیش روی مردم و کادر درمان گذاشته است.
وضعیتی که در طول دو سال گذشته به صورت پی در پی تکرار می‌شود، همان تکمیل ظرفیت بیمارستان‌هایی است که به خاطر سهل‌انگاری و ندانم‌کاری‌ها به یک سریال تکراری مبدل شده و همچنان در سایه بی‌توجهی‌ها رنگ می‌بازد.
از طرفی وضعیت دانش‌آموزان در مدارس نیز شرایطی نگران‌کننده و استرس‌آور برای خانواده‌هایی است که در این شرایط مجبورند فرزندانشان را ساعاتی در تجمعات نگهدارند و دلواپس آن‌ها باشند.
در این شرایط سخت، مسئولان با هشدارهای جدی مردم را به رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی فرا می‌خوانند و از مردم خواستار درک وضعیت بحرانی در آستانه ایام پیک ششم کرونا هستند.
وضعیت کرونایی اردبیل نارنجی شد
در این باره سیدحامد عاملی استاندار اردبیل اظهار داشت: درحال حاضر وضعیت کرونایی استان نارنجی است و در شرایطی که با سردی هوا شرایط رو به وخامت در انتظار استان است، انتظار می‌رود شهروندان از برگزاری هر گونه دورهمی خانوادگی و مجالس بپرهیزند.
وی بیان کرد: سکوت در برابر توقف مجالس و دورهمی‌ها شرایط استان را به وضعیت قرمز می‌رساند و با توجه به این که آمار فوتی‌ها از سه روز گذشته به صفر رسیده است، لازم است تا شهروندان برای حفظ این وضعیت همکاری‌های لازم را داشته باشند.
استاندار اردبیل بیان کرد: وضعیت استان در زمینه واکسیناسیون مطلوب است که برای نگهداری این وضعیت انتظار می‌رود تا همکاری‌های لازم توسط مردم با جدیت ادامه داشته باشد.
عاملی اظهار کرد: انتظار می‌رود اردبیلی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همکاری‌های لازم را داشته باشند که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و انتظار داریم هر چه سریع‌تر زمینه برخورداری افراد از دز اول و دوم را فراهم‌سازی کنیم.
نگران اوج‌گیری دوباره کرونا در اردبیل هستیم
شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این باره اظهار کرد: در شرایطی که روند شیوع بیماری کرونا در طی چند روز گذشته کاهش یافته بود، متوقف شده اما با صعودی شدن ابتلا نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا در استان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: برگزاری مراسم عروسی و عادی‌انگاری شیوع کرونا بسترهایی را برای افزایش بیماری کووید - 19 در استان فراهم کرده و گزارش‌هایی ارائه شده که نشان از افزایش انتشار ویروس در جامعه دارد.
حبیب‌زاده اظهار کرد: اگر جهش جدیدی در ویروس کرونا اتفاق بیافتد، احتمال شیوع خیز ششم بسیار زیاد خواهد بود و بر این اساس، در صورت کم‌توجهی شهروندان شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان اردبیل به دلیل افزایش ابتلا از وضعیت زرد خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت که این مسائل نشان از وضعیت بحرانی است.
85 درصد جمعیت مرکز استان اردبیل واکسینه شدند
مسعود امامی‌یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: تاکنون واکسن کرونا در مرحله دُز اول به 85 درصد مردم مرکز استان و در مرحله دُز دوم به 52 درصد، به  جمعیت شهرستان اردبیل تزریق شده است.
وی بیان کرد: انتظار داریم بقیه افرادی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، هر چه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
امامی‌یگانه، با اشاره به این‌که در حال حاضر شاهد افزایش مراجعات کرونایی‌ها به بیمارستان‌ها در شهرستان اردبیل هستیم، افزود: احتمال ورود به پیک ششم نیز با این شرایط  وجود دارد.
فرماندار اردبیل، از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها خواستار نظارت مستمر بر اصناف،‌ بازار،  رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد و گفت: خدمات‌دهی به اصناف با دریافت کارت تزریق واکسن صورت خواهد گرفت و دستگاه‌های دولتی نیز بر دریافت کارت واکسیناسیون از کارکنان ذی‌ربط موظف هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد