hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مردم از بیمارستان‌های فعلی همدان رضایت ندارند

مردم از بیمارستان‌های فعلی همدان رضایت ندارند

در حالی خبر از احداث بیمارستان‌های جدید در همدان به گوش می‌رسد که هنوز برخی از بیمارستان‌های فعلی همدان از لحاظ کادر درمان، مسائل کمی و کیفی دچار ضعف هستند، نکته‌ای که در احداث بیمارستان‌های جدید باید از قبل بررسی و حل شود.

 تعداد تخت‌های بیمارستانی یکی از شاخصه‌های توسعه هر استان در بحث سلامت است بر همین مبنا احداث و ارتقای بیمارستان‌ها یکی از اولویت‌های مسئولان حوزه سلامت در هر استانی به شمار می آید.

در این عرصه آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که  ساخت بیمارستان جدید در صورتی مفید است که به مسائل جانبی آن هم توجه شود، هم‌اکنون در استان همدان یک هزار و ششصد تخت‌ بیمارستانی و در مرکزی‌ترین شهرستان نیز حدود 8 بیمارستان وجود دارد که البته برخی از این بیمارستان‌ها از امکانات کیفی پایینی برخوردار هستند.

به طور مثال بیمارستان بعثت همدان در حال حاضر حتی از تعداد آسانسور مورد نیاز برای مراجعه‌کنندگان بی‌بهره است، بیمارستان فاطمیه با کمبود کادر درمان و پرستار مواجه است. علاوه براین  بسیاری از بیمارستان‌ها از نبود متخصص به ویژه متخصص بیهوشی رنج میبرند. مباحثی که باید رفع آنها اقدام عاجل کرد.

با عنایت به مسائل ذکر شده٬ هم اکنون در مرکز استان دو بیمارستان اکباتان و هزار تخت‌خوابی در حال احداث هستند، که بیمارستان اکباتان در محل بیمارستان فعلی در حال احداث بوده و حدود 12 سال از آغاز احداث آن می‌گذرد.

طرح ساخت بیمارستان هزار تخت‌خوابی نیز از سال 1398 با هدف تاسیس بیمارستان سلامت و گردشگری مطرح شده٬ طرحی که در نهایت در مرداد ماه امسال مجوز احداث آن داده شد. البته برای احداث این بیمارستان یکی از نکاتی که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد انتخاب مکانی مناسب با دسترسی مناسب و داشتن حداقل مکانی کم‌هزینه برای استقرار همراهان بیماران است مشکلی که بسیاری از همراهان بیماران با آن دست به گریبانند.

رفع مشکل جانمایی زمین بیمارستان هزار تخت‌خوابی

در این‌باره حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به تامین197 میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت بیمارستان 272 تخت‌خوابی اکباتان اظهار داشت: با توجه به اینکه احداث بیمارستان اکباتان طرح ملی است، تسریع در اجرای عملیات اجرایی آن از اولویت‌ها است و پیش‌بینی شده که تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: بیمارستان اکباتان همدان به عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های بیمارستانی نیازهای پزشکی استان در داخل، خارج و یا حتی برون‌مرزی را پاسخگو خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با احداث این بیمارستان می‌توان کمک بزرگی به کادر درمان و برند شدن استان همدان در حوزه سلامت کرد.

وی در ادامه با اعلام خبر رفع مشکل جانمایی زمین بیمارستان هزار تخت‌خوابی گفت: این پروژه ردیف ملی دارد که به زوی پس از حل بقیه مسائل، کلنگ‌زنی می‌شود.

گرچه آقای حاجی بابایی نام مکانی که برای بیمارستان تعبیه شده را عنوان کرد، ولی همانطور که مطرح شد انتظار است این مکان در قسمتی قابل دسترس علی‌الخصوص برای مراجعه‌کنندگان از شهرهای دیگر باشد و از همین حالا برای تامین کادر درمان آن فکری شود.

پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی بیمارستان اکباتان

در ادامه عزیز‌الله‌‌ یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بیمارستان 272 تخت‌خوابی اکباتان در محل بیمارستان قبلی توسط وزارت بهداشت در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی بیمارستان اکباتان گفت: براساس برنامه زمان‌بندی و بازدیدهایی که صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که تا پایان سال جاری بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان تصریح کرد: در تلاش هستیم با یک برنامه‌ریزی منسجم و چند شیفته‌کردن پیمانکاران تا دهه فجر سال جاری بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: در بحث احداث بیمارستان‌ها یکی از موارد مهم که باید مدنظر قرار گیرد اجرای نقشه‌های مصوب براساس متد بیمارستانی است که باید بروز و دارای امکانات و کاربری‌های مورد نیاز باشد.

یوسفی بیان کرد: به طور تقریبی برای هر تخت بیمارستانی هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز است، که با این احتساب بیش از 300 میلیارد تومان هزینه برای احداث این بیمارستان نیاز است.

وی با اشاره به تامین هزینه های ساخت بیمارستان گفت: این پروژه با پیگیری‌های نمایندگان و مسئولین استانی مشکل اعتباری نداشته و هرگونه مطالبه که پیمانکار تاکنون داشته پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بیان کرد: براساس آخرین آمار از علوم پزشکی بحث خریداری و تجهیزات تخت‌های بیمارستانی و سایر امکانات در دستور کار قرار گرفته و بخشی هم خریداری شده است.

وی همچنین مطرح کرد: بیمارستان هزار تخت‌خوابی در همدان با هدف بیمارستان سلامت_گردشکری احداث خواهد شد که ضروری است نیروهای متخصص برای آن پیش‌بینی شود.

به گزارش تسنیم بالابردن شاخصه‌های سلامت نقش مهمی در توسعه هر استان دارد در حال حاضر برخی بیمارستان‌های فعلی همدان از برخی امکانات کیفی بی‌بهره هستند موضوعی که بسیاری از مراجعه‌کنندگان و همراهان بیماران از آن گلایه‌مند دارند؛ بنابراین ضروری است  ضمن رفع این مشکلات مسئولان  استان هنگام احداث بیمارستان جدید به این مسائل توجه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد