hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > با اجرای مهارت ها در مراکزیاددهی-یادگیری محلی،تمام استان یک کارگاه آموزشی مهارت ها می شود.

با اجرای مهارت ها در مراکزیاددهی-یادگیری محلی،تمام استان یک کارگاه آموزشی مهارت ها می شود.

معاون سواد آموزآموزش و پرورش خراسان رضوی با شرکت در جلسه شورای پشتیبانی اولین مرکز یاددهی- یادگیری محلی نیایش شهرستان گلبهاررا  افتتاح کرد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مصطفی اسدی دراین جلسه گفت: در ترکیب شورای پشتیبانی سواد آموزی،علاوه بر مسئولین آموزش و پرورش بعضی از مسئولین برون بخشی مانند فرماندار، مدیر کل اداره ثبت احوال و.. از اعضای اصلی این شورا می باشند.

وی ادامه داد: انسداد مبادی بی سوادی از معضلات آموزش و پرورش است.میانگین جذب پایه اول در استان خراسان رضوی 97/3 می باشد و به جزء حدود 2 درصد جامعه که معلولین تربیت ناپذیرند، حدود 1/5 درصد افراد پایه اول ترک تحصیل دارند که چنانچه آموزش نبینند  همین افراد سه سال بعد مشمول آموزش بزرگسالان می شوند و بدین صورت هر سال بی سواد تولید می شود مگر این که جذب را به 100 درصد برسانیم.

اسدی افزود: مقام معظم رهبری تمام دستگاه ها را مکلف کردنند که در امر سواد آموزی برای زدودن این لکه ننگ کمک کنند.

وی به تعریف جدید سواد پرداخت و اظهار داشت: امروزه سواد از حالت صرفا خواندن و نوشتن خارج شده و وارد سایر حوزه ها شده است و یونسکو فردی را بی سواد می خواند که سوادش جامعیت نداشته باشد هر چند دارای مدارک تحصیلی بالا باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در تمام دنیا مراکزCLC برای افراد باسواد و بی سواد وجود دارند. در دولت جمهوری اسلامی ایران این مراکز به نهضت سواد آموزی محول شده است تا مشوقی برای افراد بی سواد باشد تا در کنار سواد ،مهارت های نظری و عملی را فرا بگیرند به همین منظور برای اجرای این مهم تمام استان خراسان یک کارگاه آموزش مهارت ها شده است.

اسدی با اشاره  اهمیت مراکز یاددهی – یادگیری در توانمند سازی افراد و کمک به اقتصاد خانواده گفت: از 497 مرکز یاددهی- یادگیری حدود 110 مرکز آن با پوشش بیش از 8000 نفر در خراسان رضوی  فعال می باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد