hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های پر‌خطر در خراسان شمالی تزریق می‌شود

دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های پر‌خطر در خراسان شمالی تزریق می‌شود

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: ۸۰ درصد گروه‌های هدف و بالای ۱۸ سال در خراسان شمالی واکسن کرونا را دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد٬ علی بیک زاده امروز در ستاد کرونای خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون بیش از 80 درصد گروه سنی بالای 18 سال در استان واکسینه شده‌اند که بالاتر از میانگین کشوری است.
وی افزود: بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روند تعداد ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها در خراسان شمالی نزولی است.رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه باشد و با اقناع سازی موضوع واکسیناسیون نیز شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور صاحبان تریبون به ویژه صدا و سیما در بحث اقناع سازی مردم باید پای کار بیایند و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آموزش عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار این مراکز باشد.
معاون استاندار خراسان شمالی در این جلسه تصریح کرد: تزریق دُز سوم برای گروه‌های پرخطر، تقویت زیرساخت‌های دانشگاه های علوم پزشکی و اطلاع رسانی درست و جامع از تاثیر واکسن های داخلی در کنترل بیماری کرونا از اولویت های ستاد کرونای استان است.
 48 ساعت بدون فوتی کرونا در خراسان شمالی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست با اعلام اینکه موج کرونا در استان فروکش کرده است٬ اظهار داشت: در 24 ساعت منتهی به ظهر جمعه 30 مهر، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همچنان صفر بوده است.
 سید احمد هاشمی گفت: با بستری 37 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته هم اکنون 170 بیمار دارای علائم بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 74 درصد افراد بالای 12 سال در استان واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: زمینه صدور کارت واکسن جهت بهره مندی از تمام خدمات در اماکن تجمعی و... فراهم شده است.
هاشمی افزود: واکسن به طور گسترده و با دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان توزیع شده است. لازم است مردم پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند زیرا واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل این بیماری نمی‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد