hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۴ میلیون دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق شده است

بیش از ۴ میلیون دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق شده است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

سعید فردین‌فر اظهار کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون، چهار میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۴۸ دُز آن نوبت اول و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۹۲ دُز نیز نوبت دوم بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: درصد افراد واکسینه شده در مرحله اول در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۷۳.۷۴ و در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۷۱.۷۵ بوده و این عدد در مرحله دوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال ۳۵.۹۴ درصد و برای افراد بالای ۱۲ سال ۳۱.۸۰ درصد بوده است.

وی با بیان این‌که مرحله لکه‌گیری سالمندان و دیگر گروه‌های سنی که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند همچنان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: توصیه اکید به تمامی افراد واجد شرایطی که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند، این است که هرچه سریع‌تر و در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانشان نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

فردین‌فر تصریح کرد: در حال حاضر واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، ضمن اینکه تزریق داوطلبانه واکسن فخرا نیز آغاز شده و کسانی که تمایل به دریافت این واکسن دارند می‌توانند به مرکز واکسیناسیون «الغدیر» در منطقه ۵ مشهد مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: واکسن فخرا همانند واکسن برکت در گام نخست به‌صورت آزمایشی وارد چرخه واکسیناسیون شده و پس از اتمام مطالعات، همچون واکسن برکت به‌صورت گسترده وارد چرخه تزریق خواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که تمامی واکسن‌های مصرفی در ایران مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تأکید کرد: گرچه در حال حاضر ۴ نوع واکسن در حال تزریق است اما توصیه ما به مردم این است که منتظر ورود یک واکسن خاص نباشند و بهترین واکسن را در دسترس‌ترین واکسن بدانند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد