hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برپایی چهاردهمین کارگاه آموزشی ترویجی طرحهای مرتعداری در شهرستان بردسکن

برپایی چهاردهمین کارگاه آموزشی ترویجی طرحهای مرتعداری در شهرستان بردسکن

چهاردهمین دوره آموزشی طرحهای مرتعداری در شهرستان بردسکن ویژه مرتعداران رسن ، صالحیه و اسماعیل آباد در محل روستای عشایری اسماعیل آباد شهرستان بردسکن با حضور سی فراگیر برگزار شد.
حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با بیان این خبرگفت مرتع پیشکوه (زیرکوه ) درونه مرتعی میان بند است که دارای 57 دامدار است؛ مساحت این مرتع حدود 49221- هکتار است که 7406 دام سبک از این مرتع تعلیف گردند.
اقبالی گفت برگزاری دوره آموزشی و ترویجی رابطه مثبت با میزان تمایل مرتعداران به تهیه طرح مرتعداری و متعاقب آن مشارکت بهره برداران در برنامه های مختلف طرحهای مرتعداری از جمله اصلاح و توسعه مرتع ، مشارکت در حفاظت ، مشارکت در بهره برداری از مراتع دارد.
وی گفت دوره های آموزشی موجب افزایش آگاهی بخشی مرتعداران و افزایش راههای ارتباطی آنها با ادارات منابع طبیعی خواهد شد. و این ارتباط زمین
ه ساز مشارکت بیشتر مرتعداران در حفظ ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی را فراهم می آورد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن ادامه داد منابع طبیعی هر کشوری یکی از مهم ترین و باارزش ترین سرمایه های ملی هر کشور محسوب می شود و پشتوانه محکمی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است . و مراتع نیز از مهم ترین عرصه های منابع طبیعی است؛ که یکی از بهترین راهها برای حفظ این سرمایه های خدادادی تهیه طرح مرتعداری است.
لازم به توضیح است که شهرستان بردسکن دارای 85 سامانه مرتعی با مساحت بیش از چهارصد هزارهکتار است که برای 30 سامانه آن تاکنون طرح مرتعداری تهیه شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی بردسکن از مزایای تهیه طرحهای مرتعداری و مدیریت مرتع به مرتعداران خبر داد و گفت: بعد از تهیه و اجرای طرح ، در اولویت قرار گرفتن طرح های احیاء و توسعه آن نظیر بوته کاری ، بذرپاشی ، احداث آبشخور و امکان بیمه نمودن مرتع می باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد