hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز تزریق دز یادآور واکسن کرونا در مشهد

آغاز تزریق دز یادآور واکسن کرونا در مشهد

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز یادآور یا مرحله سوم واکسن کرونا برای مدافعان سلامت در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی در خراسان رضوی آغاز شد.
امیررضا صالح مقدم مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت با اولویت کارکنان شاغل در بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، داخلی، عفونی و آزمایشگاه کرونا که بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود.
او افزود: در این مرحله دز سوم واکسن کرونا به هفت هزار نفر از کادر درمان که اسفند ماه پارسال و فروردین ماه امسال دزهای اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.
مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نوع واکسن تزریق شده به مدافعان سلامت در نوبت سوم ادامه داد: نوع واکسن کسانی که در نوبت‌های اول و دوم واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، آسترازنکا و برای کسانی که انواع دیگر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، سینوفارم است.
صالح مقدم بیان کرد: نوع واکسن‌های دز سوم هم براساس نامه کتبی ارسالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی انتخاب شده است.
او تصریح کرد: واکسن‌هایی که در نوبت سوم مورد استفاده قرار می‌گیرد مورد تایید کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هیچگونه مشکلی در فرد دریافت کننده ایجاد نمی‌کند و جای هیچگونه نگرانی برای کسانی که نوع متفاوت این واکسن‌ها با دو نوبت قبل را دریافت می‌کنند وجود ندارد.
مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همزمان با تزریق دز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت، تزریق واکسن آنفلوآنزا هم آغاز شده، اما دو واکسن را نباید در یک زمان دریافت کرد، باید تزریق آن‌ها با فاصله دو هفته‌ای انجام شود.
صالح مقدم اظهار کرد: اولویتی برای تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا لحاظ نشده و ممکن است برخی قبل از دز سوم واکسن کرونا، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد