hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طریقه پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

طریقه پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

در این مطلب همراه ما باشید تا روش های اصولی پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری را برایتان بیان کنیم. در واقع افراد بسیار زیادی در حین تمیز کردن این کاغذها باعث آسیب دیدنشان می شوند و هزینه بسیار زیادی را متحمل می شوند اما ما به شما آموزش می دهیم که چگونه باید دیوارها را تمیز کنید.
امروزه بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون خود از کاغذ دیواری استفاده می کنند. این روش بسیار کم هزینه و جالب می باشد و می توانید هر طور که دوست دارید دیزاین خانه خود را تغییر دهید. اما یادتان باشد که این کاغذ ها بسیار حساس می باشند و نباید بسیار شسته شده و از مواد شوینده قوی برای پاک کردن چیزی روی آن ها استفاده شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری چگونه می باشد و تکنیک هایی را برایتان بیان می کنیم تا به راحتی و بدون صرف هزینه بسیار زیاد این کار را انجام داده و از خراب شدن و آسیب دیدن کاغذ ها پیشگیری کنید.

طریقه پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

اگر بتوانید لکه هایی که تازه ایجاد شده اند را سریع تمیز کنید نیازی به کار بسیار زیادی ندارید و راحت تمامی لکه ها را می توانید پاک کنید. البته برخی از افراد لکه های ایجاد شده را فراموش می کنند و بعد از چند روز به یاد آن می افتند لکه ها سخت تر شده اند و پاک کردن آن ها حوصله بر خواهد شد. یادتان باشد که لکه های رنگ که بر اثر هر نوع رنگی باشد را می توانید در ساعات ابتدایی به طور کامل از روی دیوارها پاک کنید و لازم است برای این کار تکنیک هایی را بلد باشید.
پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

استفاده از سشوار برای مداد شمعی ها

یکی از تکنیک هایی که به شما کمک می کند تا مناسب ترین روش از بین بردن لکه ها را پیدا کنید این است که نوع لکه را تشخیص بدهید. اگر لکه های ایجاد شده بر اثر استفاده از مداد شمعی ها باشد به راحتی می توانید با استفاده از سشوار آن ها را از بین ببرید و نیازی نیست از شوینده های قوی استفاده کنید و به کاغذ دیواری خود آسیب برسانید.

نحوه انجام کار

  • ابتدا یک دستمال تمیز بردارید و با سشوار کمی دیوار را گرم کنید.
  • زمانی که متوجه شدید مداد شمعی ها در حال آب شدن می باشد کافی است دستمال را روی آن بکشید.
  • بهتر است از دستمال های نخی استفاده کنید تا تاثیر آن افزایش یابد.
پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

تمیز کردن با پاک کن

اگر کاغذ دیواری های خانه شما با استفاده از شیطنت های کودکان با مداد رنگی پر شده اند می توانید با استفاده از یک پاک کن نو و تمیز تمامی آن ها را پاک کنید و برای این کار باید کمی حوصله به خرج دهید. البته روش دیگر این کار استفاده از ترکیب آب و مایع ظرفشویی است. این ترکیب سریعا لکه ها را پاک می کند و برای این که بتوانید تمامی دیوار را به خوبی پاک کنید و جایی را باقی نگذارید می توانید از یک اسفنج هم برای پاک کردن کمک بگیرید.

خمیر دندان و مسواک

بسیاری از لکه هایی که فکر می کنید با آب و مایع ظرفشویی تمیز نمی شود را می توانید با خمیر دندان تمیز کنید. برای این که از خمیر دندان استفاده کنید بهتر است یک مسواک تمیز و غیر قابل استفاده را بردارید و با کمی خمیر دندان مسواک را روی لکه های رنگ بکشید. این کار نیز می تواند برای بسیاری از لکه هایی که با رنگ ایجاد شده اند مفید بوده و سریعا دیوار شما را تمیز خواهد کرد. بعد از این که کارتان تمام شد باید با استفاده از یک دستمال مرطوب تمامی خمیر دندان های زده شده روی دیوار را پاک کنید.
تمیز کردن کاغذ دیواری

شوینده دست ساز

اگر نمی توانید لکه روی دیوار ها را تشخیص دهید می بایست از یک روش ایمن و بی خطر استفاده کنید. در ادامه یک شوینده دست ساز را برایتان معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن تمامی لکه ها را از بین برده و به کاغذ دیواری های خانه خود آسیبی وارد نکنید.

مواد لازم

  • سرکه سفید یک لیوان
  • آب دو لیوان

طرز تهیه و استفاده

  • این دو مورد را با یک دیگر ترکیب کنید و آن را داخل یک اسپری آب بریزید.
  • یک دستمال تمیز و نخی بردارید.
  • شوینده دست ساز را روی لکه های رنگ اسپری کنید و با دستمال روی آن ها بکشید.
  • این کار را تا زمانی ادامه بدهید که پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری انجام شده باشد.
نکته : این کار ضرری ندارد ولی اگر کاغذ دیواری ها غیر قابل شستشو باشد باید این کار را با احتیاط بیش تری انجام دهید.
پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

تمیز کردن لکه های بزرگ رنگ با اتو

اگر بخشی از اتاق را رنگ کرده اید و روی کاغذ دیواری ها نیز رنگی شده است روشی را برایتان بیان می کنیم تا بتوانید به راحتی این رنگ ها را پاک کرده و کاغذ دیواری های منزل خود را تمیز و مرتب کنید.

روش انجام کار

  • ابتدا قسمت های برجسته لکه های رنگ را از روی کاغذها با استفاده از کارد بردارید. این کار را باید با احتیاط بسیار زیادی انجام بدهید تا دیوارها خراب نشوند.
  • یک حوله کاغذی برداشته و روی لکه رنگ قرار دهید.
  • اتو را کمی گرم کرده و روی حوله کاغذی قرار دهید. یادتان باشد که اتو باید در پایین ترین حالت ممکن گرم شود تا مشکلی برای کاغذ دیواری هایتان ایجاد نشود.
  • بعد از گذشت زمان کمی اتو را برداشته و حوله کاغذی را از روی دیوار جدا کنید. به این ترتیب به راحتی توانسته اید رنگ ها را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.
نکته : یادتان باشد که پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری بسیار آسان می باشد و کافی است برای آسیب ندیدن کاغذها تمامی حواس خود را جمع کنید خصوصا زمان هایی که از اتو یا سشوار استفاده می کنید.
کاغذ دیواری های تمیز شده بسیار حساس خواهند شد.

نکات کلیدی و مهم

در حین شستن و پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری باید یک سری نکای را رعایت کنید تا بتوانید به آن ها آسیب نرسانید و با کم ترین خرج این کار را انجام دهید. نکاتی که در ادامه بیان می کنیم بسیار مهم هستند و اگر بتوانید در حین تمیز کاری آن ها را رعایت کنید آسیبی به کاغذ دیواری هایتان وارد نمی شود و به راحتی و در کم ترین زمان تمیز خواهند شد.

پاک کردن گرد و غبار

اگر دوست دارید که کاغذ دیواری های تمیز و مرتبی داشته باشید و بتوانید لکه ها را سریعا پاک کنید می بایست گرد و غبار روی آن ها را هر چند روز یک بار تمیز کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید می توانید تا سالیان سال از کاغذ دیواری ها استفاده کنید بدون این که از شکوه و جلای آن ها  کم شود.

نحوه تمیز کردن

تمیز کردن کاغذ دیواری ها یک سری نکاتی دارد. برای مثال شما اگر بتوانید آن ها را از پایین به بالا تمیز کنید می توانید ماندگاری آن ها را افزایش داده و سال ها بدون تغییر از آن ها استفاده کنید. یادتان باشد که اگر در خانه خود از کاغذ دیواری های نازک استفاده کرده اید می توانید با مقدار کمی از آب گرم و یا دستمال آن ها را به راحتی تمیز کنید و اگر کاغذ دیواری ها ضخیم باشد می بایست از آب گرم و صابون برای تمیزکاری استفاده کنید.
تمیز کردن کاغذ دیواری ضخیم با آب و صابون

پاک کردن لکه های چرب

تمیز کردن لکه های چرب را از یاد نبرید و سعی کنید همیشه اولویت را با آن ها قرار بدهید. اگر بتوانید این لکه ها را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرید دیگر لکه های سختی باقی نخواهد ماند. برای تمیز کردن چربی از روی کاغذ دیواری روش های بسیاری وجود دارد ولی ایمن ترین راه است که با استفاده از چند مورد یک خمیر بسازید و بعد آن را از روی دیوار پاک کنید. خمیر مورد نظر را با استفاده از ماده شوینده ملایم، پودر جذب کننده رطوبت و گچ خیاطی بسازید و بگذارید روی لکه ها بماند و بعد از خشک شدن با استفاده از مسواک یا براش نرم آن را طوری از دیوار جدا کنید که کاغذ دیواری هایتان آسیب نبیند.

به کار نبردن وسایل تیز و ساینده

بهتر است هیچ گاه برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری و سایر موادی که منجر به کثیفی او شده اند از وسایل تیز و ساینده استفاده نکنید. این کار هیچ کمکی به از بین رفتن لک ها و کثیفی ها نمی کند در عوض می تواند آسیب های بسیاری به کاغذ دیواری ها برساند.

خشک کردن سریع

اگر قصد شستن کاغذ دیواری ها را دارید بهتر است سعی کنید از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و به محض این که اسفنج خیس را روی کاغذ ها می کشید با استفاده از یک دستمال خشک همان بخش را خشک کنید. هر چقدر که کاغذ دیواری ها ضد آب باشند باز هم بهتر است برای مدت زیادی خیس نماند.
تمیز کردن کاغذ دیواری با شستشو
در واقع تمیز کردن هر لکه قدیمی می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد بنابراین می بایست قبل از این که این لکه ها قدیمی شوند آن ها را تمیز کنید. به موقع تمیز کردن دیوار می تواند از سختی های کار بکاهد و آسیب دیدگی های کاغذ دیواری را به هنگام پاک کردن رنگ یا کثیفی به حداقل برسانید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد