hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ردیابی و بازگشت بیش از ۳۵ درصد کالاهای دیجیتال مفقودی و سرقتی به مال‌باختگان

ردیابی و بازگشت بیش از ۳۵ درصد کالاهای دیجیتال مفقودی و سرقتی به مال‌باختگان

مدیر توسعه تجاری شرکت ساینا پردازش گسترش شرق در مشهد گفت : این شرکت با راه‌اندازی سامانه ردیابی کالاهای دیجیتال، توانست با استعلام و ردیابی گوشی، 35 درصد گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرقتی و مفقودی در کشور را ردیابی کند. 
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-بهروز فتح‌آبادی درخصوص شروع کار این شرکت اظهار کرد: در سال ۹۴ با ایده محوری ردیابی کالاهای دیجیتال مفقودی و سرقتی با اخذ رتبه دوم در اولین رویداد کار‌آفرینی استارتاپ ویکند نیشابور، فعالیت خود را آغاز نمود. پس از سال ‌ها تلاش، اکنون به عنوان یک شرکت فناور موفق به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه، این سامانه با ارائه قابلیت "استعلام رجیستری گوشی" و "استعلام سرقت گوشی، تبلت و لپ‌تاپ" گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال برداشته است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند شماره سریال کالای دیجیتال گمشده و سرقتی خود را در سامانه همیاب‌24 وارد کنند. این اطلاع‌رسانی در کمترین زمان و‌ با حداقل هزینه امکان‌پذیر است و در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌‌روز امکان ردیابی وجود دارد.
فتح‌آبادی افزود: این سامانه مورد حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضاییه بوده و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌های سراسر کشور، درخصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، راه‌اندازی شده است.
مدیر توسعه تجاری این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور، هدف اصلی این سامانه است، تصریح کرد: در حال حاضر این سامانه ۴۲۰۰ نمایندگی در دفاتر پیش‌خوان دولت داشته و با کلانتری‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور همکاری دارد و در یک سال اخیر توانسته بیش از ۳۵ درصد کالاهای مفقودی و سرقتی ثبت شده در سامانه را به مال‌باختگان برگرداند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد