hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش آمار مرگ و میر پیک ششم کرونا با افزایش افراد واکسینه شده

کاهش آمار مرگ و میر پیک ششم کرونا با افزایش افراد واکسینه شده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: افزایش افراد واکسینه شده برابر است با کاهش موارد بستری و مرگ و میر در ابتلای موج ششم کووید۱۹ در کشور.
سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با تزریق واکسن کرونا ایمنی فردی ایجاد می‌شود و همچنین واکسن یک ایمنی به جامعه در برابر این بیماری می‌دهد و ایمنی تجمیعی در سطح همگانی و در جامعه باعث می‌شود بیماری از حالت اپیدمی به آندمی، یعنی مثل سرماخوردگی معمولی تبدیل شود.
او افزود: مطالعات متعدد نشان می‌دهد، کسانی که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، به طرز معنی‌داری میزان ابتلا به بیماری در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما این به معنی صفر مطلق شدن ابتلا نیست و افراد در تماس با بار زیاد ویروس امکان ابتلا به بیماری در آن‌ها وجود دارد.
جزایری اضافه کرد: همچنین واکسن علاوه بر جلوگیری از ابتلا در شدت بیماری نیز موثر است و اگر فرد مبتلا بشود معمولا به نوع شدید مبتلا نمی‌شود.
او اظهار داشت: این ادعا که ابتلا به کرونا به هیچ وجه با تزریق واکسن رخ نمی‌دهد یا کسانی که واکسن تزریق کرده‌اند، دچار بیماری شدید یا مرگ و میر نمی‌شوند ادعای صحیحی نیست چراکه هدف نهایی از تزریق واکسن کرونا این است که تعداد زیادی از جمعیت واکسینه و بار و گردش ویروس کمتر و گرفتاری‌ها به‌صورت تک‌گیری شود.
جزایری ادامه داد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افزایش افراد واکسینه شده برابر است با کاهش موارد بستری و مرگ و میر در ابتلای موج ششم کووید۱۹.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد