hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج

ویزای ازدواج یکی از انواع ویزا برای مهاجرت کردن به کشورهای دیگر است. افرادی که با اتباع یک کشور دیگر وارد رابطه احساسی شوند و زندگی مشترک خود را تشکیل دهند، برای اینکه زندگی مشترک خود را آغاز کنند، می توانند به کشور همسر خود بروند و در آن جا اقامت داشته باشد. البته این نوع ویزا دارای شرایطی است که در ادامه عنوان می کنیم.
همانطور که می دانید مهاجرت کردن دارای شیوه های گوناگونی است و یکی از شیوه های مهاجرتی در نقاط مختلفی از دنیا مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع یک کشور است در صورتی که شما با فردی استرالیایی ازدواج کنید می توانید به عنوان شهروند این کشور شناخته شوید و با دریافت ویزای ازدواج جواز سفر و مهاجرت به این کشور را به دست آورید.
ازدواج با قومیت های گوناگون در تمام نقاط دنیا امکان پذیر است و موضوعی غیر قابل اجتناب می باشد زمانی که ازدواج با دو قومیت گوناگون شکل می گیرد، زوج برای اسکان و تشکیل دادن زندگی خود باید مقصدی را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه دریافت اینگونه از ویزاها تقریبا آسان است، آن ها می توانند بعد از گذشت دو سال از زندگی مشترک خود به راحتی اقامت کشور مورد نظر را دریافت نمایند. با توجه به اینکه برای دریافت این دسته از ویزاها متقاضیان باید دارای شرایط باشند هر یک از دولت ها شرایط آن ها را بررسی می کنند و در صورت تایید از سوی سفارتخانه می توانند مهاجرت کنند.

درباره ویزای ازدواج چه می دانید؟

هر یک از دولت ها در زمینه پذیرش مهاجران می توانند شرایط خاص و ویژه ای برای خود داشته باشند در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج نیز هر یک از دولت ها شرایط خاص خود را دارند و وضع قوانین آن ها در این زمینه ها گوناگون است. راهنمای اخذ ویزای توریستی انگلیس نیز می تواند اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد که در لینک می توانید در این باره اطلاعات جامع تری را کسب کنید.
شرایط ویزای ازدواج
این نوع از ویزا در واقع اجازه ورود زوج به کشور اتباع است در برخی از موارد نیز کشورها می توانند ویزای نامزدی ارائه دهند این نوع از ویزا در صورتی است که شما رابطه احساسی داشته باشید و شما می توانید با ویزای نامزدی وارد کشور اتباع شوید. این نوع از ویزا دارای شرایط ویژه ای است و برخلاف تصور اغلب افراد سختی های خود را دارد شاید خیلی از افراد فکر کنند با ارائه دادن سند می توانند این موضوع را اثبات کنند و ویزای این کشور را دریافت کنند در صورتی که ارائه دادن سند تنها یک بخش از ویزای ازدواج می باشد.


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا:

همانطور که گفتیم برای اخذ این نوع از ویزا شرایط ویژه ای وجود دارد و برخلاف تصور تنها با ارائه دادن سند نمی توانید این ویزا را دریافت نمایید این مدرک جزئی و پیش پا افتاده است همچنین مدارک دیگری برای سفارتخانه باید ارائه دهید که در زیر به این مدارک اشاره می کنیم:

دسته اول:

مدارک دسته اول شامل مدارکی هستند که برای احراز هویت استفاده می شود شما باید اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و سند نامزدی خود را ارائه دهید کارت اقامت و دیگر مدارک مشابه نیز باید به سفارتخانه ارائه شوند که شما می توانید با ورود به سایت و یا مراجعه به سفارتخانه مدارک مورد نیاز برای تقاضا را بپرسید.
دریافت ویزا با ازدواج

دسته دوم:

دسته دوم از مدارک برای دریافت این ویزا، مدارک مالی است که می تواند نشان دهنده تمکن مالی شما برای زندگی در خارج از کشور خودتان باشد در برخی از موارد حساب مالی فرد اتباع و متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد تا تمکن مالی آن ها در نظر گرفته شود. مواردی که بررسی می شود شامل حساب بانکی، سند ملکی، فیش حقوقی و … می باشد این موارد با در نظر گرفتن شرایط ویژه هر یک از متقاضیان در نظر گرفته می شود.

دسته سوم:

دسته سوم از مدارک مورد نیاز در این زمینه مدارکی است که نشان دهنده واقعیت ازدواج می باشد این مدارک بسیار با اهمیت هستند و سفارتخانه تمام کشورها به آن ها اهمیت می دهند این مدارک نشان دهنده حقیقی بودن ازدواج شما می باشد زیرا در سال های اخیر ازدواج های سوری زیادی برای اقامت گرفتن در کشورهای دیگر انجام شده است و یکی از مهم ترین پیش فرض هایی که از سوی هر سفارتخانه ای می تواند مورد توجه قرار بگیرد این است که ازدواج سوری نباشد.
برای اثبات این امر شما باید نحوه آشنایی با همسرتان را بیان کنید و سرگذشتی که داشته اید را تعریف کنید. همچنین از شما پرسیده می شود که چند سال با یکدیگر ارتباط داشته اید. شما باید به شکل لحظه به لحظه این رابطه را اثبات کنید. مدارکی در این زمینه وجود دارند که می تواند صحت رابطه شما را تایید کند شناسنامه عکس دار، لحظات مشترک، ثبت سفرها، رکورد تماس ها و … می باشد که از سوی سفارتخانه مورد بررسی قرار می گیرند.
مهاجرت کردن ازدواج
مراجعه شما باید از طریق فرد متقاضی صورت بگیرد که در کشور مبدا قصد دارد به کشور مقصد مهاجرت کند او باید در کشور خود به سفارتخانه کشور مقصد برود و مدارک مورد نیاز را در آن سفارتخانه ارائه دهد بنابراین تمام این مراحل  توسط کسی که می خواهد با همسر اتباع خود به کشور او مهاجرت کند انجام می شود.
ویزای ازدواج برای کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارد و شما زمانی که با اتباع یک کشور دیگر ازدواج کنید می توانید ویزای کشوری همسرتان در آن است را دریافت نمایید شما برای اینکه راحت تر ویزای خودتان را دریافت کنید باید به دفاتر مشاور حقوقی مراجعه کنید این دفاتر می توانند راهنمایی های لازم در این زمینه را برای شما انجام دهند.
نحوه گرفتن ویزای اندونزی و شرایط گرفتن ویزای کانادا نیز به همین منوال می باشد و شما در صورتی که همسر اتباع کانادا یا اندونزی دارید می توانید از طریق همسرتان برای مهاجرت اقدام نمایید و به این کشورها مهاجرت کنید.
اقامت از طریق ازدواج
به عنوان مثال دریافت ویزای استرالیا از این طریق دارای شرایط خاصی است افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت می کنند باید نامزدی آن ها انجام شده باشد و لزوما در کشور استرالیا نیز نباشد همچنین فرد باید به مدت ۹ ماه همسر خود را تحت تامین مالی قرار دهد پروسه زمانی دریافت این نوع از ویزا در این کشور ۳ تا ۶ ماه می باشد که در این مدت مدارک آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. این کشور نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است که متقاضیان زادی دارد و می توانید از این طریق برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد