hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جمع آوری سنبل آبی از تالاب جزء وظایف شهرداری نیست

جمع آوری سنبل آبی از تالاب جزء وظایف شهرداری نیست

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه تالاب این شهر جزء وظایف شهرداری نیست.
مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سنبل آبی گیاهی غیربومی، مهاجم و سمی است. که با رویش در پهنه تالاب باعث کاهش بسیار زیاد اکسیژن آب و مرگ گیاهان، جانداران و آبزیان موجود در تالاب شده و سرعت تکثیر آن به شدت زیاد است و در مقاطعی عرض تالاب و رودخانه را مسدود می‌کند به همین دلیل باید آن را به طور کامل ریشه کن کرد.
وی افزود: جمع آوری گیاه سنبل آبی از پهنه تالاب جز وظایف شهرداری نیست و رفع مشکلات زیست محیطی و جمع آوری و پاکسازی این گیاهان مهاجم از وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست است.
سرپرست شهرداری انزلی تصریح کرد: وقتی وجود چنین گیاهی به تالاب آسیب می‌رساند، دستگاه اجرایی متولی باید بلافاصله با نیروها و تجهیزاتی که در اختیار دارند اقدام به جمع آوری آن کنند.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اخیراً با مسئولان متولی بازدیدی از تالاب انزلی داشته و مقرر شده است که با استفاده از نیروها و قایق‌هایی که در اختیار دارند گیاه سنبل آبی را از پهن تالاب انزلی جمع آوری کنند.
خلیلی افزود: علیرغم اینکه حفظ و نگهداری تالاب انزلی جز وظایف آب منطقه‌ای، سازمان‌های محیط زیست و بنادر و دریانوردی است، اما شهرداری انزلی از حدود ۱۰ روز پیش لایروبی تالاب در زیر پل شورا را آغاز کرده است و قسمتی از دهانه پل به طور کامل لایروبی شده و قسمت دیگر تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و در ادامه نیز همین عملیات زیر پل ایثارگران انجام می‌شود.
سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه با اتمام لایه روبی و پاکسازی زیر پل‌های شورا و ایثارگران، تردد قایق‌ها در این گذرگاه تالاب تسهیل می‌شود، افزود: در هنگام بارندگی مقدار دبی آب تالاب افزایش می‌یابد و این اقدام زیر پل‌ها باعث می‌شود که آب به راحتی و با سرعت بیشتری در مسیر تالاب جریان داشته باشد.
به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد