hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از هشتاد درصد مساحت کشور در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری قراردارد.

بیش از هشتاد درصد مساحت کشور در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری قراردارد.

[spoiler][/spoiler]بیش ازهشتاددرصدمساحت کشور در اختیار منابع طبیعی و ابخیزداری میباشد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام والمسیلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها ، مراتع و ابخیزداری کشورکه در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی سخن می گفت با بیان این خبر افزود : با برنامه ریزی های مطلوبی که هم اکنون در سازمان جنگلها ، مراتع وآبخیزداری کشور و بالطبع در ادارات کل صورت گرفته و در حال اجرا میباشد بیش از هشت هزار  گونه گیاهی دارویی در سطح کشور شناسایی شده است که تنها 100 گونه آن بطور رایج در دسترس مردم قرار می گیرد .
وی با تاکید بر تنوع اقلیمی و خاک کشور گفت : برخی از این گیاهان دارویی نظیر قارچ فلفل سیاه ، آنغوزه و زعفران و... بسیار گران میباشد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه خاطر نشان کرد: توان کارشناسان تخصصی در ادارات کل در حد مطلوبی قرارداد و همین امر باعث شده تا با توجه به اینکه سال 1400 سال جهش تولید و مانع زدایی نامگذاری گردیده طرح 3-14-1400 برای سال 1400 طراحی و در حال اجرا می باشد.
وی خطاب به کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : باید شرایط فراهم گردد تا بهره برداران از گیاهان دارویی خود نیز نسبت به بسته بندی و ارائه مناسب گیاهان دارویی اقدام نمایند چون این امر موجب اشتغال بیشتر و افزایش درآمد برای آنان نیزخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری کارگاههای آموزشی جهت بهره برداری از گیاهان دارویی بنحو مطلوبی استفاده گردد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد