hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > میزان تاثیرگذاری دو دوز واکسن فایزر و مدرنا

میزان تاثیرگذاری دو دوز واکسن فایزر و مدرنا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری دو دوز واکسن فایزر و مدرنا در برابر بیماری کووید-19، ۸۶.۸  درصد است.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دو دوز واکسن فایزر و مدرنا در برابر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۸۹۰ فرد بین ۱۶ تا ۶۴ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد مشکوک به بیماری کووید -۱۹ بودند.

۵۲۸ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند که ۲۱۳ نفر آن‌ها به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند. همچنین، ۳۱ نفر از میان ۱۰۸ فردی که دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده بودند درگیر بیماری کووید -۱۹ شدند، در حالی که تنها ۹ نفر از میان ۱۵۹ فردی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا ۸۶.۸ درصد خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد. محققان معتقد هستند با وجود اینکه میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها به دلیل شیوع گسترده گونه دلتا کاهش پیدا می‌کند، لازم است افراد به صورت کامل واکسینه شوند و دو دوز واکسن را تزریق کنند. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد