hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسن نزده‌ها طعمه موج بعدی کرونا خواهند شد

واکسن نزده‌ها طعمه موج بعدی کرونا خواهند شد

در جلسه مدیریت بحران که روزچهارشنبه با حضور استاندار برگزار شد از ابتلا و قربانی شدن واکسن نزده‌ها در موج بعدی کرونا تاکید و نسبت به هرگونه تعلل در واکسیناسیون عمومی هشدار داده شد.
در جلسه مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار برگزار شد از ابتلا و قربانی شدن واکسن نزده‌ها در موج بعدی کرونا تاکید و نسبت به هرگونه تعلل در واکسیناسیون عمومی هشدار داده شد.
سلیمانپور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در این جلسه،عنوان کرد: هیچ گونه محدودیتی در فضای مجازی در رابطه با واکسن هراسی وجود ندارد.
او ادامه داد: طبق ارزیابی‌ها و برآورد‌های متخصصان پزشکی و درمانی افرادی که هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند طعمه اصلی موج بعدی کرونا خواهند شد.
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، ۶۰ دستگاه اجرایی استان عملکرد خود در رابطه با واکسیناسیون و تشویق مردم به روند دریافت واکسن را ارئه کرده اند.
محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در یکصد و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، بیان کرد: روند ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در قم نزولی است.
قدیر افزود: اگر موج بعدی کرونا در قم رخ بدهد افرادی که واکسن نزده اند طعمه اصلی ویروس کووید ۱۹ خواهند شد.
او تصریح کرد: تاکنون ۸۱۵ هزار دز واکسن کرونا در قم تزریق شده که ۵۵۳ هزار از آن مربوط به دُز اول و ۲۶۳هزار دُز نیز مربوط به دُز دوم بوده است.
قدیر آخرین وضعیت واکسیناسیون عمومی کرونا را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: تاکنون ۵۸ درصد از مردم قم واکسینه شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تصور اینکه افغانستانی‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند، اشتباه است و بخش زیادی از قربانیان کرونایی قم از جامعه اتباع هستند، بیان داشت: با سازوکار‌های در نظر گرفته شده تمام اتباع مجاز و غیرمجاز اتباع در قم امکان دریافت واکسن دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز با اشاره به وضعیت بیمارستان و پروژه نیمه کاره الهادی، یادآور شد: طبق تصمیمات استانی سازه‌های این بیمارستان به یکی از مراکز درمانی استان تبدیل خواهد شد.
محسن بهشتی ادامه داد: این بیمارستان از طریق اوقاف و امور خیریه استان به مرکز خدمات حوزه علمیه قم واگذار شده‌است و آن‌ها هر تصمیمی که در رابطه با اصل کاربری آن بگیرند مسئولان استان اجرا خواهند کرد.
او اضافه کرد: با توجه به موقعیت بیمارستان الهادی مسئولان استان تلاش خواهند کرد تا این مرکز صرفا مختص قشر طلاب نباشد و مردم عادی نیز بتوانند از آن بهره ببرند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: هم اکنون معلمان و فرهنگیان قم بصورت اطمینان بخشی واکسینه شده‌اند.
حمید شیخ الاسلام ادامه داد: در سطح شهر قم برخی مدارس بصورت معدود شروع سال تحصیلی را بصورت حضوری آغاز کرده‌اند.
به گفته شیخ الاسلام ، اگر مدارس استان در زمان مناسب بصورت حضوری برگزار نشود مساله آموزش با افت و با چالش جدی همراه خواهد شد.
معاون مرکز بهداشت قم نیز در ادامه ابراز داشت: وضعیت آرامستانها، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، آرایشگاه ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست.
محمد جواد باقریان ادامه داد: طی هفته گذشته از حدود ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک نتیجه آزمایش ۳۷ درصد افراد مراجعه کننده کرونا به مراکز درمانی استان مثبت بوده است.
باقریان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون عمومی در قم، گفت: ۹۶۱ هزار تن تعداد افرادی بالای ۱۸ سال است که تاکنون در این گروه سنی ۵۲ درصد دز اول و ۲۷ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
به گفته معاون مرکز بهداشت قم، در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۱۵۱ هزار نفر مشمول دریافت واکسن هستند که تاکنون حدود ۱۴ درصد از آن‌ها دُز اول را دریافت کرده اند.
باقریان با انتقاد از استقبال نه چندان مطلب از واکسیناسیون دانش آموزی، ادامه داد: روند واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در قم وضعیت کُندی دارد.
عباس ذاکریان معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه، مبحث تجمعات در آرامستان‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات خطرآفرین در آرامستان‌های شهر قم طی هفته جاری جلسه‌ای با حضور فرماندار تشکیل شده‌است.
ذاکریان ادامه داد: اقناع سازی مردم جهت عدم تجمع در آرامستان به عنوان رویکرد اصلی شهرداری قم با نصب اطلاعیه و بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر و آرامستان‌ها نصب شده‌است.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم، طبق تصمیمات استانی مراسم تشییع در آرامستان‌ها نباید بیش از ۴۵ دقیقه به طول بکشد و افراد حاضر نیز نباید از ۷۰نفر تجاوز نماید.
ذاکریان عنوان کرد: با هماهنگی با مسوولان استانی از خانواده متوفیان نیز تعهدی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری مراسم تشییع گرفته می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تدابیر انجام شده جهت بهبود وضعیت رعایت شیوه نامه بهداشتی در آرامستان‌های شهری، تاکید کرد: طی یک هفته گذشته وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آرامستان‌ها صعودی و به سمت مطلوبیت در حرکت است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم در پایان تصریح کرد: جمع معدودی از شهروندان قمی با وجود حجم بالای هشدار و تلفات کرونایی همچنان نسبت به خطر این ویروس مرگبار بی‌توجه هستند.
محمدرضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز با اشاره به واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: ۶۵ دستگاه اجرایی در قم وجود دارد که در هیچ یک از درصد پوشش واکسیناسیون کمتر از ۵۸ درصد نیست و در اغلب آن‌ها نیز درصد پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد می‌باشد.
حمید خرمی رییس اتاق اصناف قم نیز در پایان این جلسه، گفت: هم اکنون ۲۰ هزار دُز واکسن در بین اصناف قم تزریق شده و محدودیتی برای ادامه فعالیت گروه شغلی یک با توجه به تزریق دو دُز واکسن وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد