hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسن های کرونا تفاوتی با هم ندارند/شهروندان واکسن بزنند

واکسن های کرونا تفاوتی با هم ندارند/شهروندان واکسن بزنند

سلمان زاده با اشاره به تاثیر مثبت همه ی واکسن های کرونا از شهروندان خواست تا نسبت به تزریق واکسن در دسترس اقدام کنند.
شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان  ، گفت: بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و بررسی نشان داده که همه ی واکسن های موجود در منطقه تاثیر خوبی بر این بیماری دارند و تفاوت زیادی با هم ندارند ، بر این اساس شهروندان منتظر نوع خاصی از واکسن کرونا نباشند و هرچه سریع تر نسبت به واکسینه کردن خود در برابر ویروس کرونا اقدام کنند.
سلمان زاده ادامه داد: ۲۰۰ هزار دز واکسن مختلف در منطقه جنوب غرب خوزستان به عنوان ذخیره وجود دارد، اما استقبال شهروندان برای دریافت واکسن کم است و این در حالی است که هنگام کم وجود داشتن ویروس در جامعه بهترین زمان برای واکسینه شدن در برابر آن بیماری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص آمار واکسیناسیون بیان کرد: سابق بر این منطقه جنوب غرب خوزستان تجربه‌ی تزریق ۱۰ هزار دوز واکسن در هر شبانه روز را نیز داشت، اما در حال حاضر میانگین تزریق‌های روزانه ۳ هزار تا ۴ هزار دوز گزارش شده است.
او با اشاره به اهمیت واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن ادامه داد: تزریق واکسن در پیک قبلی این بیماری بیانگر کاهش ابتلا یا ابتلای خفیف به آن در افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای بود که واکسن دریافت کرده بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با کاهشی خواندن روند ابتلا به کرونا در منطقه تداوم سیر نزولی آن را وابسته به واکسیناسیون عمومی شهروندان برای کاهش ابتلا و فوتی‌ها اعلام کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد