hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها در مشهد/ ۱۰ درصد رستوران‌ها ورشکسته شده‌اند

کاهش ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها در مشهد/ ۱۰ درصد رستوران‌ها ورشکسته شده‌اند

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد در ایام کرونا ورشکسته شده‌اند، گفت: میزان فروش رستوران‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال ۹۸، ۸۰ درصد و نسبت به مهرماه سال ۹۹ ، ۲۰ الی ۳۰ درصدی کاهش داشته است.
حسن امیریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش قیمت مواداولیه اظهار کرد: حدود ۶ ماه است که قیمت مواد اولیه لازم در رستوران‌ها از جمله گوشت و برنج ، افزایش پیدا کرده است. سال گذشته هر کیلوگرم  برنج ۳۵ هزارتومان خریداری می‌شد اما در حال حاضر قیمت برنج به ازای هر کیلوگرم بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است. قیمت گوشت نیز نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است. قیمت سایر مواد اولیه نسبت به سال گذشته زیاد تغییری نکرده است.
وی  افزود: وضعیت رستوران‌دارها با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، به هیچ وجه مطلوب نیست. البته این وضعیت بر آشپزخانه‌ها و کترینگ‌ها که غذا را به صورت بیرون‌بر به فروش می‌رساندند، صدق نمی‌کند.
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد از مشکلات کنونی رستوران دارها یاد کرده و گفت: اجاره مغازه‌ها، حقوق کارکنان رستوران، هزینه قبض آب و برق، هزینه بیمه و... از جمله مواردی است که بر دوش رستوران‌دارها سنگینی می‌کند. در طول این مدت هیچ حمایتی از صنف رستوران‌دارها صورت نگرفته و این صنف در دوران اعمال محدودیت‌های کرونا از هیچ حمایت و تسهیلاتی برخوردار نبوده  است. در پی این عوامل، ۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد ورشکسته شده و رستوران خود را تعطیل کردند.
امیریان ادامه داد: جالب است که سایر مکان‌های عمومی از جمله استخرها، پاساژها و... بازگشایی شده‌اند، اما اعمال محدودیت‌های کرونا در رستوران‌ها کماکان ادامه دارد. صنف ما در حال نابودی است و رایزنی‌هایی که در خصوص حمایت از این صنف انجام داده‌ایم، نتیجه‌دار نبوده است.
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد با ارائه آمار کاهش فروش رستوران‌ها در دو سال اخیر عنوان کرد: میزان فروش رستوران‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال ۹۸، ۸۰ درصد کاهش داشته است. همچنین در مهر ماه سال جاری  نسبت به مهرماه سال ۹۹ ، شاهد کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها بوده‌ایم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد