hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه آغاز می شود

فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه آغاز می شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.
محسن یحیایی اظهارکرد: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.
وی افزود: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیرمجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.
بحیایی ادامه داد: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان هم ۱۳۰ فروند است.
وی در خصوص گونه های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه های سفید، کفال، کپور و غیره خواهد بود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت: در فصل صید ۱۴۰۰-۹۹، حدود ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب های استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲.۵ تن سایر گونه ها بوده است.
وی افزود: همچنین سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال برآورد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد