hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۱ روستای خوزستان از زلزله متأثر شدند

۲۱ روستای خوزستان از زلزله متأثر شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری ۲۱ روستا در این استان متأثر شدند.

علی خدادادی صبح دوشنبه در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به ادامه فعالیت‌های تیم‌های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر خوزستان در روستاهای متأثر از وقوع زلزله امروز صبح منطقه قلعه خواجه اظهار کرد: خوشبختانه یک مصدوم مانده در زیر آوار در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم‌های امداد و نجات نیز برای امدادرسانی به دو مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شده‌اند.

وی افزود: بنا بر گزارش‌های دریافتی ۲۱ روستا از این زمین لرزه متأثر شده و تاکنون روستاهای دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی و شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز به هفت تیم افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حوالی چلگرد رخ داد.

این زمین لرزه با طول جغرافیایی: ۴۹.۷۸، عرض جغرافیایی: ۳۲.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون زلزله، ۳۳ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری)، ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۶۳ کیلومتری ایذه (خوزستان) بوده است.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهار محال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد