hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فعالیت ۲۸۶ واحد واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد

فعالیت ۲۸۶ واحد واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد

عضو ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف تسریع پوشش همگانی واکسیناسیون کرونا و پیشگیری از ازدحام جمعیت ۲۸۶ واحد واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی شده است.

محمد حسین درخشان اظهار کرد: با هدف تسریع پوشش همگانی واکسیناسیون گروه‌های هدف و پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، ۲۸۶ واحد واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این واحدها شامل مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی، مشاغل، اختصاصی مادران باردار، پایگاه‌های سیار بسیج که از طریق مساجد و اتوبوس‌های واکسیناسیون سیار شهری با همکاری شهرداری تجهیز و آماده شده‌اند، می‌شود.

عضو ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به فراوانی واکسن و ارسال محموله‌های جدید و گروه‌های سنی فراگیر، سرعت انجام واکسیناسیون افزایش قابل توجهی داشته است، در عین حال ضروری است گروه‌های هدف هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون به پایگاه‌های واکسن مراجعه نمایند تا شاهد وقوع موج‌های بعدی نباشیم.

وی بیان این‌که ظرفیت تزریق روزانه ۱۲۰ هزار دز واکسن در پایگاه‌های واکسن وجود دارد، گفت: در هفته جاری میزان مراجعات روزانه به مراکز واکسیناسیون کووید – ۱۹ نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است به طوری که تعداد مراجعین از ۵۰ هزار نفر به بالای ۸۰ هزار نفر در هر روز رسیده است.

درخشان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم بدون توجه به نوع واکسن، در دسترس‌ترین واکسن را بهترین واکسن بدانند و با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در شهر مشهد ۸۶ واحد واکسیناسیون در دو شیفت فعال هستند که تعدادی از این مراکز تا ساعت ۱۲ شب جهت ارائه خدمات واکسیناسیون فعالیت دارند، از این تعداد ۳۲ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون عمومی، ۱۸ مرکز ویژه واکسیناسیون مادران باردار، هشت مرکز ویژه واکسیناسیون گروه‌های شغلی، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت و هشت پایگاه توسط بسیج جامعه پزشکی از طریق مساجد در مناطق حاشیه شهر مشهد و شش مرکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی با همکاری شهرداری مشهد و  با همکاری شهرداری مشهد و بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه شهر برای کمک به افزایش سرعت انجام واکسیناسیون فعال شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد