hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کپسول سابولار و موارد مصرف این دارو

کپسول سابولار و موارد مصرف این دارو

کپسول سابولار در دسته داروهای پروبیوتیک قرار دارد که با عنوان مکمل غذایی یا دارویی برای بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارشی و همینطور در مشکلاتی مثل سندرون روده ی تحریک پذیر، برخی موارد اسهال، کولیت اولسراتیو و مشکلات التهابی روده در کنار دیگر درمان ها مصرف می گردد.
کپسول سابولار برای پیشگیری از اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها، پیشگیری از اسهال مسافرتی و موارد مشابه آن با توجه به تجویز پزشک مصرف می شود. جهت جلوگیری از اسهال مسافرتی، مصرف ساشه سابولار از دو روز قبل از شروع مسافرت تا پایان آن یا پایان دوره بیماری، توصیه می شود. اگر دوز مصرف را فراموش کردید، بلافاصله آن را استفاده کنید. اگر زمان دوز بعدی نزدیک است، نباید دوز قبلی را مصرف نمایید. در ادامه اطلاعات جامع تری در رابطه با این کپسول را مطالعه خواهید کرد.

معرفی کامل کپسول سابولار

در حالت کلی این دارو دارای ویژگی های زیر می باشد:
  • بدون گلوتن و دارای پروبیوتیک
  • تنظیم کننده فلور میکروبی روده
  • حفظ کننده سلامت بدن
  • کمک کننده به درمان اسهال های شدید
  • پیشگیری از رشد باکتری های مضر
  • پیشگیری از هلیکوباکتری پیلوری
کپسول سابولار در درمان اسهال

درمان کننده اسهال های حاد

سابولار فرابیوتیک دارویی است که در بسته های ۳۰ عددی حاوی ساکارومایسس بولاری وجود دارد. ساکارومایسس بولاری نوعی پروبیوتیک است که دارای اثر بخشی بالایی است و برای حفظ سلامت بدن بسیار کمک کننده می باشد. این ماده از رشد و تکثیر باکتری های مضر و بیماری زا پیشگیری می نماید و برای درمان بیماری و پیشگیری از موثر می باشد.
قرص های سابولار فرابیوتیک فاقد گلوتن می باشند و فرومولاسیون آن ها بر پایه مواد کاملا طبیعی است. این دارو برای درمان اسهال های عفونی، مسافرتی و اسهال ناشی از مصرف نمودن آنتی بیوتیک مفید می باشد. از این محصول همچنین می توان به عنوان دارویی کمکی برای نابود نمودن هلیکوباکتر پیلوری که باعث زخم معده و ناراحتی های معده می گردد، مصرف نمود.


مواد تشکیل دهنده کپسول

داروی سابولار همانطور که اشاره شد یک فراورده طبیعی است. در هر کپسول ۲۵۰ گرم ماده موثره سابولار که حاوی سلول فعال لیوفیلیزه مخمر ساکاروماسیس بولاری وجود دارد. علاوه بر این مواد جانبی دیگر اینولین، تالک، سوکروز، آسکوربیک اسید، منیزیم استئارت نیز در این کپسول وجود دارند. همانطور که اشاره شد این کپسول فاقد گلوتن است.
معرفی کپسول سابولار

موارد مصرف سابولار

 این دارو برای افراد بزرگسال بالای ۱۲ سال در موارد زیر تجویز می شود:
  • درمان کننده اسهال حاد عفونی
  • پیشگیری و درمان اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک
  • درمان کمکی برای از بین رفتن باکتری هلیکوباکتری پیلاری
  • پیشگیری و درمان کننده اسهال حاد مسافرتی
موارد مصرف داروی سابولار

مقدار و مدت زمان مصرف دارو

روش مصرف و مدت زمان مصرف کپسول سابولار به شرح زیر می باشد:
  • در طول روز یک تا دو عدد کپسول با توجه به نظر پزشک، برای مصرف بزگسالان بیشتر از ۱۲ سال
  • استفاده از دارو برای رسیدن به بهترین نتیجه در درمان انواع مختلف اسهال عفونی، تا مدت ۷ روز توصیه می شود.
  • برای پیشگیری از اسهال ناشی از استفاده از آنتی بیوتیک ها، مصرف این دارو تا پایان دوره مصرف آنتی بیوتیک پیشنهاد می شود.
  • به منظور پیشگیری از اسهال مسافرتی، استفاده از داروی سابولار باید دو روز قبل از شروع مسافرت آغاز شود و تا پایان دوره بیماری ادامه یابد.
  • در صورت فراموشی دوز مصرفی باید بلافاصله دارو مصرف شود. اما اگر زمان مصرف دوز بعدی رسیده باشد، نباید دوز قبلی مصرف شود و دارو به همان شکل اولیه مصرف شود. دوز دارو را دو برابر نکنید.
  • این دارو را باید به همراه یک لیوان کامل آب همراه با غذا و یا بدون غذا مصرف نمایید.
کپسول سابولار چیست؟

 عوارض جانبی سابولار

هیچ دارویی بدون عارضه نخواهد بود. در زمان مصرف این دارو ممکن است هر یک از عوارض زیر را تجربه نمایید:
  • مصرف این دارو می تواند سبب بیشتر شدن گاز معده و یا نفخ شود. در صورت ادامه داشتن این مشکل و یا شدیدتر شدن آن با پزشک خود مشورت نمایید.
  • بروز واکشن های آلرژیک در زمان مصرف این دارو بسیار نادر می باشد. ولی در صورت بروز علائمی مانند خارش، تورم به ویژه در صورت و زبان و گلو، سرگیجه شدید و مشکلات شدید تنفسی سریعا به اورژانس یا پزشک خود مراجعه نمایید.
داروی سابولار برای اسهال

موارد احتیاطی مصرف سابولار

در صورتی که هر یک از مشکلات زیر را دارید، قبل از شروع داروی سابولار با پزشک و داروساز مشورت نمایید:
داشتن اسهال شدید بیشتر از دو روز به ویژه اگر با تب بالا یا خون در مدفوع باشد، ضعیف بودن شدید سیستم ایمنی بدن به ویژه به دلیل شیمی درمانی و پرتو درمانی و داشتن بیماری ایدز، عفونت های مکرر واژینال، عفونت های شدید مجاری ادراری.
اگر بعد از سه روز مصرف این دارو علائم و نشانه های بیماری در شما کم نشوند و یا بیشتر شوند، باید مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک خود مشورت کنید.
داروی سابولار و نحوه مصرف

تداخلات دارویی سابولار

داروی سابولار می تواند با موارد زیر تداخل دارویی داشته باشد:
  • داورهای ضد قارچ خوراکی مثل کتوکونازول، گریزفولوین و نیستاتین می توانند اثرات داروی سابولار را کاهش دهند. از این رو توصیه می گردد که این دارو را با داروهای عنوان شده همزمان مصرف نکنید.
  • داروی سابولار با هیچ ماده غذایی تداخل ندارد.

مصرف در دوره بارداری و شیردهی

در حالت کلی مصرف پروبیوتیک ها در دوره بارداری و شیردهی بدون مشکل بوده و ایمن می باشد. اما ایمنی داروی سابولار در دوره بارداری و همچنین شیردهی ثابت نشده است. از این رو بهتر است از مصرف آن خودداری شود.

نگهداری از دارو سابولار

داروی سابولار را باید در مکانی خشک و به دور از نور آفتاب و همچنین در دمایی خنک زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. البته نیازی به قرار دادن آن در یخچال وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد