hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خدمات بهزيستي به ناشنوايان خراسان رضوي بسيار متنوع است

خدمات بهزيستي به ناشنوايان خراسان رضوي بسيار متنوع است

معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي گفت: معلوليت شنوايي، شايع‌ترين نقايص مادرزادي در كشور ما است و هر ساله تعداد زيادي كودك ناشنوا يا كم شنوا در كشور متولد مي‌شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -حميدرضا عليزاده افزود: نيمي از اين معلوليت‌ها علت ناشناخته دارد و به همين جهت، غربالگري شنوايي نوزادان توسط بهزيستي انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه ناشنوايان، افتخارات زيادي در جامعه مي‌آفرينند گفت: در استان ما يكصد ورزشكار ناشنوا و كم‌شنوا در 17 رشته ورزشي داراي مقام‌هاي ملي و بين‌المللي هستند كه 22 نفر آنها خانم و 78 نفرشان آقا مي‌باشند.
وي ادامه داد: 6 مركز روزانه به معلولين شنوايي خدمات مي‌دهد و 413 نفر از خدمات اين مراكز استفاده مي‌كنند.
عليزاده با اشاره به اينكه خدمات بهزيستي به ناشنوايان بسيار متنوع است يادآور شد: 376 نفر از اين ناشنوايان از يارانه بهزيستي بهره‌مند هستند و هدف آموزش، حرفه‌آموزي و كسب مهارت‌هاي شغلي و اجتماعي است.
معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي هدف از سامانه اعزام مترجم را پيشگيري از تضييع حقوق ناشنوايان در ادارات، محاكم و ساير نهادهاي اجتماعي دانست و گفت: با همكاري كانون ناشنوايان خراسان رضوي، اين سامانه، با يك پيامك و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، مترجم را به محل مورد درخواست ناشنوا اعزام مي‌كند.
همچنين كارشناس مسؤول ناشنوايان بهزيستي خراسان رضوي گفت:  13 هزار و 550 نفر از ناشنوايان در رده‌هاي خفیف تا خيلي شديد، تحت پوشش خدمات بهزيستي قرار دارند و 5850 نفر از اين عزيزان مستمري دريافت مي‌كنند.
سمانه طاهری زاده خاطر نشان كرد: خدمات بهزيستي به اين گروه شامل خدمات مستقيم، مستمري، آموزش، وسايل كمك‌توانپزشكي و كمك‌هاي موردي ، مراکز روزانه آموزش و‌پرورش خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی مي‌باشد.
وي با اشاره به روز جهاني ناشنوايان كه هشتم مهرماه مي‌باشد گفت: در اين هفته ضمن تقدير از كارآفرينانی كه افراد دارای معلولیت شنوایی را بكار مي‌گيرند از يك مجموعه بزرگ توليدي كه حدود 15 نفر از مددجويان را بكارگيري نموده بازديد و از كارآفرين اين مجموعه تقدير خواهد شد.
وي ادامه داد: همچنين از 5 معلول ناشنواي موفق با همكاري آستان قدس تقدير مي‌شود و از يك مركز خانواده و كودك ناشنوا در مشهد بازديد و خدمات آن به مردم بيش از گذشته معرفي خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد