hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۹ درصد جامعه هدف نهاوند دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۴۹ درصد جامعه هدف نهاوند دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: تاکنون ۴۹ درصد افراد بالای ۱۵ سال در شهرستان نهاوند دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.
علی‌احسان خیشوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون ۶۷ هزار و ۳٠٠ نفر از افراد بالای ۱۵ سال در شهرستان نهاوند دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین تا  شنبه سوم مهر ۱٠۲ هزار نفر از افراد ۱۵ سال در شهرستان دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
خیشوند با اشاره به اینکه روزانه سه‌هزار دز واکس کرونا در شهرستان نهاوند تزریق می‌شود و برای تزریق روزانه چهارهزار و ۵۰۰ دز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ادامه داد: چهارمین پایگاه تجمیعی واکسن کرونا در نهاوند راه‌اندازی شده است و پایگاه‌ اصلی شهرستان نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.
خیشوند خاطرنشان کرد: مؤسسه آموزش‌عالی امید نهاوند در محل دانشگاه غیرانتفاعی این شهر به عنوان پایگاه تجمیعی چهارم شهرستان جهت تزریق واکسن کرونا فعالیت خود را شروع کرده است.
او با اشاره به برداشتن محدودیت سنی تزریق واکسن در نهاوند، تصریح کرد: در خانه بهداشت‌های روستایی هم که شرایط لازم را دارند کار تزریق واکسیناسیون را انجام می‌دهند.
به گفته رئیس مرکز بهداشت نهاوند بهترین وضعیت واکسیناسیون شهرستان در بخش مرکزی و کمترین مشارکت در بخش گیان است که لازم است در این زمینه کار شود.
خیشوند تأکید کرد: تا پایان مهر حداقل ۸۰ درصد جامعه هدف در شهرستان باید واکسینه شوند و ظرفیت ۴۵۰۰ دُز تزریق روزانه واکسن را در نهاوند وجود دارد.
وی در ادامه به وضعیت کرونایی شهرستان اشاره کرد و گفت: مراجعین سرپایی، میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته با شیب ملایم کاهش پیدا کرده است و این روند باید تداوم یابد و خوشبختانه وضعیت کرونایی نهاوند بعد از گذشت دو ماه از حالت قرمز به حالت نارنجی درآمده است.
به گفته خیشوند با توجه به گسترش مراکز تجمیعی واکسن و با توجه به اینکه برای تأمین واکسن مورد نیاز مشکلی نیست بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان‌ مرکز تجمیعی شماره یک شهرستان در ساختمان سابق بخشداری شبانه‌روزی و تا ساعت ۱۲ شب به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.
رئیس مرکز بهداشت نهاوند در پایان یادآور شد: که ۱۷ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷۸ خانه بهداشت و چهار پایگاه تجمیع، واکسیناسیون افراد بالای ۱۵ سال در شهرستان را بر عهده دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد