hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هزینه بیمه سلامت برای هر بیمار کرونایی چهار تا پنج میلیون است

هزینه بیمه سلامت برای هر بیمار کرونایی چهار تا پنج میلیون است

سهم هزینه سازمان بیمه سلامت برای هر بیمار کرونایی چهار تا پنج میلیون تومان است در حالی که یک فرد بیمار بیش از این مبلغ برای درمان هزینه می‌کند.
سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت همدان با تأکید بر واکسیناسیون افراد برای کسب ایمنی گفت: تا تکمیل واکسیناسیون توصیه ما به مردم همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
او با بیان به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه پایه سلامت در کشور است، افزود: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند که سهم همدان از این رقم حدود یک میلیون نفر است.
فرجی تأکید کرد: پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان، ایرانیان و بیمه سلامت همگانی زیر نظر سازمان بیمه سلامت فعالیت دارند که ارائه خدمات به گروه های آسیب‌پذیر و بدون هر نوع پوشش بیمه‌ای مورد توجه این سازمان است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به اینکه ارائه دیرهنگام خدمات موجب افزایش میزان هزینه درمان می‌شود، بیان کرد: خرید خدمت یکی از موضوعات مورد توجه است که در این زمینه با مراکز درمانی برای بهره‌مندی بیمه‌شدگان قرارداد‌هایی منعقد می‌شود.
فرجی تاکید کرد: اجرای طرح پرونده الکترونیک در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های درمانی و افزایش سرعت کار بسیار موثر است که بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی در اجرای این طرح اقداماتی انجام داده اند.
او گفت: در راستای طرح نسخه الکترونیک، سال گذشته بیمه سلامت استان توانست رتبه برتر را در این زمینه کسب کند و در جمع ۱۰ استان برتر قرار گیرد، امسال نیز ۱۰۰ درصد مراکز خصوصی و ۷۰ درصد درمانگاه‌ها این طرح را اجرایی کردند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: بیش از ۷۰۰ موسسه، مطب، مرکز تصویربرداری، توان‌بخشی، ۱۷۳ پزشک متخصص، ۱۳ فوق تخصص، ۱۲۶ پزشک عمومی، ۱۰ دندان پزشک، ۱۹ بیمارستان، ۲۸ درمانگاه، ۳۰ مرکز پرتوپزشکی، ۴۴ مرکز توانبخشی و ۱۸۹ داروخانه به طور مستقیم طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
فرجی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعویق در بخشی از درمان‌های الکتیو و تاخیر در پرداخت هزینه‌ها شد گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون بار هزینه‌های بیمه سلامت به علت اینکه بخشی از ان سال گذشته محقق نشد، ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافت.
او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین خریدار خدمت بیمه سلامت است که تقریبا هزینه بخش دولتی و دانشگاهی هر سال ۲۶۰ میلیارد تومان می‌شود، افزود: سال گذشته مطالبات این مراکز تا اوایل تیرماه پرداخت شد که بخشی از روند کار به دلیل اجرای طرح نسخه الکترونیک بود.
این مسئول تأکید کرد: مطالبات تیرماه امسال داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها پرداخت شده که امیدواریم با ساماندهی خدمات الکترونیک برای مردن خرید خدمات به روزتر انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد