hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت هر کیلوسبزه تیزآبی حداقل ۲۷ هزار تومان است/باغداران کشمش خود را امانت به کارخانه داران واگذارنکنند

قیمت هر کیلوسبزه تیزآبی حداقل ۲۷ هزار تومان است/باغداران کشمش خود را امانت به کارخانه داران واگذارنکنند

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: قیمت هر کیلوسبزه تیزآبی حداقل ۲۷ هزار تومان است، کشاورزان محصول خود را ارزان ندهند.

مهدی میرباقری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ملایر ، گفت: با توجه به قیمت سبزه تیزآبی فله در کشور ترکیه، قیمت هر کیلوسبزه تیزآبی در شهرستان ملایر حداقل ۲۷ هزار تومان است،کشاورزان محصول خود را ارزان ندهند.
او با اشاره به اینکه  ترکیه بزرگترین صادرکننده کشمش در دنیا  است و تاثیر مستقیم در قیمت گذاری جهانی کشمش داردگفت: قیمت کشمش تیزآبی فله و شست‌وشو نشده در بازار بورس ازمیر ترکیه امروز حدود ۱۱/۵ لیر ترکیه و معادل حدود ۳۷۰۰۰ تومان است  و با توجه به نظر صادرکنندگان کشمش ملایر که قیمت گذاری کشمش تیزآبی را برمبنای قیمت در ترکیه مشخص می‌کنند بنابراین قیمت سبزه تیزآبی ملایر در بد ترین شرایط  باید حداقل ده هزار تومان زیر قیمت ترکیه و حدود  ۲۷۰۰۰ تومان برای هر کیلو نرخ گذاری شود.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی ملایربا تاکید بر ضرورت فروش دسترنج باغداران ملایری به قیمت مناسب و با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری باغ و تولید انگور در این شهرستان، از باغداران خواست برای  تنظیم بازار کشمش از تحویل بار کشمش به‌صورت امانی به کارخانه‌های بسته بندی کشمش خودداری کنندچرا که با این کار نرخ گذاری مناسب کشمش و فروش به قیمت مناسب، با مشکل مواجه خواهد شد.
میرباقری تصریح کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور و برداشت سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن انگور از قطب های تولید این محصول در کشور است.
انگور ملایر از کیفیت بالایی برخوردار است و این شهربه نام شهر جهانی انگور در جهان شناخته شده است و محصول کشمش تولیدی آن مشتریان زیادی در بازرا‌های جهانی دارد.
او از باغداران درخواست کرد:کشمش خود را در شرایط مناسب جمع آوری و برای حفظ کیفیت آن از زیرانداز‌ها و سبد‌های بهداشتی حمل کشمش استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد