hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رکورد تزریق روزانه واکسن در سبزوار از ۱۰ هزار دُز عبور کرد

رکورد تزریق روزانه واکسن در سبزوار از ۱۰ هزار دُز عبور کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به شتاب واکسیناسیون گفت: رکورد تزریق روزانه واکسن در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ۱۰ هزار دُز عبور کرده است.
علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیز در سبزوار  فعال  شده و در هر یک از شهرستان‌های زیر پوشش هم یک مرکز تجمیعی و در تمامی مراکز بهداشت وابسته شهرستان هم فرایند واکسیناسیون انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: تاکنون ۴۱ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار واکسینه شده‌اند  که میانگین کشوری آن ۳۸ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شامل شهرستان‌های سبزوار ،جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد به روزانه ۱۰ هزار دُز افزایش یافته است.
مسلم افزود: جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه این دانشگاه ۳۵۰ هزار نفر است که روزانه ۲.۸۵ درصد این جمعیت واکسینه می‌شوند و با افزایش مراکز تجمیعی به ۴ مرکز روزانه حدود  ۱۲ هزار ذر واکسن معادل ۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال منطقه واکسینه خواهند شد.
وی ادامه داد: برنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار واکسیناسیون عمده افراد بالای ۱۸ سال تا اواخر مهر ماه است که در صورت بروز پیک ششم سرعت انتشار ویروس و میزان ابتلا و مرگ و میر کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در سبزوار افزود: هم اینک علاوه بر بیماران کرونایی بستری موقت، ۱۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی بستری هستند.
مسلم با بیان اینکه وضعیت سبزوار همچنان قرمز تیره و بحرانی است، گفت: طی شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار جدید در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد