hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز جشنواره جنگلبان به مناسبت روز جهانی جنگلبان درخراسان رضوی

آغاز جشنواره جنگلبان به مناسبت روز جهانی جنگلبان درخراسان رضوی

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت : مراسم رسمی روز جهانی جنگلبان با تاخیر ، 23 شهریورماه سال جاری همزمان در ستاد سازمان و ادارات کل استانی با حضور حداقلی و بصورت مجازی برگزار خواهد شد .
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-سید حسین حسینی کیا گفت : به پاس فداکاری‌ها و جانفشانی‌های این قشر پرتلاش جشنواره روز جنگلبان به همت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعیت حامیان زمین و با هدف تکریم و تجلیل از مقام جنگلبان و همچنین معرفی شغل سخت و طاقت فرسای این قشر با حضور جنگلبانان نمونه و جمع محدودی از مسئولین و دست اندرکاران برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را پاسداشت تلاشها و فداکاریهای شبانه روزی و بیدریغ جنگلبانان عنوان کرد و افزود : حدود 140 نفر ازقرقبانان درسطح 8 میلیون ودویست هزارهکتار ازاراضی ملی استان خراسان رضوی مشغول صیانت از انفال هستند وامروز ما شاهد تجلیل از ایثارگرانی هستیم که بدون چشم داشت حافظ منابع ملی اند.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری
خراسان رضوی گفت : پیش‌بینی شده با افزایش مشارکت مردم از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مکاتبه با دهیاری ها و شهرداری ها و پایگاه های بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد، نصب بنر و پوستر به ویژه در روستاهای در معرض خطر، دست اندازی به طبیعت را به کمترین میزان ممکن کاهش دهیم.
حسینی کیا افزود : 6 هزار نفر همیار مروج و محافظ در سایت همیار طبیعت ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 6 نفر از جنگلبانان بر اساس مدارک و مستندات، موفق به کسب حداکثر امتیاز شدند و همچینین از همیاران طبیعت فعال در استان تعداد 4 نفر به عنوان همیار محافظ نمونه معرفی خواهند شد.
یکی از اقدامات سازنده در حوزه منابع طبیعی برپایی جشنواره روز جهانی جنگلبان است که هر ساله در نهم مردادماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود. امسال نیز برای پنجمین سال متوالی این رویداد در نیمه دوم شهریورماه برگزار خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد