hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضربه فنی کرونا به فروشندگان لوازم‌التحریر

ضربه فنی کرونا به فروشندگان لوازم‌التحریر

رئیس اتحادیه کتاب فروشان و لوازم التحریر و صنوف تابعه شهرستان ملایر گفت: واگذاری توزیع کتب درسی از فروشندگان لوازم‌التحریر به مدارس در دوران شیوع بیماری کرونا، ضربه سنگینی به لوازم‌التحریر فروشان زد از طرفی به‌دلیل قطع ارتباط دانش‌آموزان با مغازه‌های کتاب فروشی و لوازم التحریر، حس و حال بازگشایی مدارس از بین رفته است.
محمد رحیم عبدلی در گفت‌وگو با ایسنا از وجود ۱۱۰ مغازه فروش لوازم‌التحریر در ملایر خبر داد و اظهار کرد: لوازم‌التحریر به مراکز آموزشی وابسته است و تعطیلی این مراکز در دوران شیوع بیماری کرونا، سبب شد که فروشندگان لوازم‌التحریر با یک چهارم ظرفیت خود کار کنند.
عبدلی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از فروشندگان قدیمی صنف لوازم التحریر به دنبال مشکلات ایجاد شده در دوران شیوع بیماری کرونا تغییر شغل دادند، گفت: بسیاری از کتاب فروشان نیز به‌دلیل درآمد پایین و افزایش چند برابری هزینه‌های جاری مجبور شدند مغازه خود را جمع کنند.
وی ادامه داد: دولت به‌جای حمایت از فعالان این صنف در دوران شیوع بیماری کرونا، توزیع کتاب‌های درسی را از کتاب فروشی‌ها و فروشندگان لوازم‌التحریر گرفت و به مدارس داد که از نظر گردش مالی بیشترین ضربه را به فعالان این صنف وارد کرد.
عبدلی ضمن تأکید بر خصوصی سازی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، خاطرنشان کرد: با واگذاری توزیع کتب درسی به فروشندگان لوازم التحریر، علاوه بر گردش مالی برای این فروشندگان، برای کادر خدماتی، رانندگان وسایل نقلیه و انبارداران و .. اشتغال ایجاد می‌شود.
رئیس اتحادیه کتاب فروشان و لوازم‌التحریر و صنوف تابعه شهرستان ملایر افزود: قبلا با مراجعه دانش‌آموزان به کتاب فروشی‌ها برای تهیه کتاب درسی در شهریور ماه، شور و حال خاصی در شهر ایجاد می‌شد اما در حال حاضر با قطع ارتباط بین دانش‌آموزان و مغازه‌های کتاب فروشی و لوازم التحریر، حس و حال بازگشایی مدارس از بین رفته است.
عبدلی یادآور شد: کتاب فروشی و فروش لوازم التحریر زیر مجموعه مشاغل فرهنگی است و مانند دیگر فعالیت‌های فرهنگی با وجود ساعت کاری طولانی مدت، سوددهی بالایی ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد