hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار باسوادی خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته به مرز 98/3 درصد رسید

آمار باسوادی خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته به مرز 98/3 درصد رسید

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفت: آمار باسوادی خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته به مرز 98/3 درصد رسید.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مصطفی اسدی با اشاره به ارزیابی سالانه یونسکو در مباحث رشد علمی و فرهنگی و رشد و پیشگیری از بی سوادی گفت: با توجه به آموزش های غیر حضوری، شعار امسال "سواد آموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان، کاهش فاصله دیجیتالی " می باشد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در دهه دوم قرن 21 باز تعریفی از سواد ارائه داد که در آن ماهیت سواد تغییر یافت و علاوه بر خواندن و نوشتن و محاسبه کردن فرد باید مهارت های دیگر هم داشته باشد تصریح کرد: بر این اساس شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود تنها حدود پنج درصد با سواد است و باید شخص ده مهارت دیگر از جمله سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی و... را بیاموزد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: اغلب مهارت هایی که در سال 2015 برای کار کردن ضروری قلمداد می شدند در سال 2020 تغییر کردند به عنوان مثال در سال 2015 کسب مهارت های حل مسائل پیچیده و هماهنگی با دیگران اولویت داشت و در سال2020 حل مسائل پیچیده،تفکر انتقادی و خلاقیت در اولویت قرار داشتند.

وی درباره شرایط سنی ثبت نام در کلاس های سواد آموزی گفت: کلاس های سواد آموزی برای بزرگسالان در رده سنی 10-50 سال برگزار می شود.

اسدی در خصوص مقایسه آمار باسوادی در ایران و جهان تصریح کرد: در گروه سنی 15 سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان 86 درصد و در ایران نیز همان 86 درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی 15 تا 24 سال در جهان 91 درصد و در کشورمان 97/4 درصد می باشد و در رده سنی 64 سال نیز 2 درصد بالاتر از میانگین جهانی هستیم.

معاون سواد آموزی دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته آمار باسوادی خراسان رضوی به مرز 98/3 رسید اظهار داشت: در سال گذشته 1700 نفر و امسال 600 نفر در آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان قبول شدند و امیدواریم 500 نفر دیگر از آموزش دهندگان نیز از طریق قانون جامع ایثارگران تعیین وضعیت شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد