hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۸۰۰۰ تومانی قیمت جوجه یکروزه/ تولید برای مرغدار به‌صرفه نیست

افزایش ۸۰۰۰ تومانی قیمت جوجه یکروزه/ تولید برای مرغدار به‌صرفه نیست

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در کشور، گفت: قیمت جوجه یکروزه حدود ۸۰۰۰ هزار تومان افزایش داشته است، این مسئله می‌تواند در آینده باعث کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ شود.
سام مردانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری مشکل کمبود مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه حدود ۸۰ تا ۱۲۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود که این میزان بالاتر از نیاز روزانه استان به این محصول است.
معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب ۲۶ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم در استان به‌فروش می‌رسد، این در حالیست که در استان‌های مجاور مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه و کمبود تولید نیز وجود دارد، برای مثال در استان خوزستان تنها ۳۰ درصد مرغ موردنیاز در آن استان کشتار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در کشور، گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است، اما در حال حاضر جوجه یکروزه با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به‌فروش می‌رسد، قطعا این افزایش قیمت بر کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها و کاهش تولید مرغ در آینده موثر است.
مردانی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری مرغ با قیمت مصوب به‌فروش می‌رسد، اگر قیمت جوجه یکروزه گران و مرغ ارزان و با قیمت مصوب فعلی عرضه شود، قطعا تولید برای مرغداران به‌صرفه نخواهد بود و امکان دارد در فصل پائیز با کمبود تولید مرغ مواجه شویم.
معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: نامه‌نگاری‌های لازم با وزارت جهادکشاورزی برای حل مشکل افزایش قیمت جوجه یکروزه انجام شده است، افزایش و یا کاهش قیمت جوجه یکروزه در حیطه اختیارات استان‌ها نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد