hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اوقاف خراسان رضوی در مسئله دستگیری از نیازمندان و درمان موفق عمل کرده است

اوقاف خراسان رضوی در مسئله دستگیری از نیازمندان و درمان موفق عمل کرده است

امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه اوقاف خراسان رضوی و آستان قدس رضوی در مسئله دستگیری از نیازمندان و درمان موفقیت های بسیار خوبی کسب کرده اند و خلائی در این خصوص وجود ندارد.


مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-آیت الله احمد علم الهدی در مراسم چهاردهمین دوره رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح "شمیم حسینی جهت توزیع 14 هزار بسته معیشیتی که در بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) برگزار شد؛ بیان کرد: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف با مدیریت مدیر اندیشمند دکتر خاموشی در ایامی که به نام سیدالشهدا (ع) است، بسیار ارزشمند است. 
امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه سازمان اوقاف با اختصاص طرح هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح شمیم حسینی از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده است که قابل تقدیر است.
وی در ادامه به داستان کمک امام حسین (ع) به مردی درمانده اشاره کرد و افزود: مرد نیازمندی برای گرفتن کمک به درب منزل امام حسین (ع) آمد و حضرت کیسه اشرفی به او دادند به گونه ای که فرد امام را نبیند و فرمودند: این پول را بگیر، عذرخواهم اگر مبلغ این پول زیاد نیس اگر حق ما را غصب و به حقوق ما تجاوز نمی کردند بیش از این بر تو بخشش می کردیم و مرد که پول زیادی دریافت کرده بود در جواب گریه کرد و گفت : چطور این دستهای خیر رسان زیر خاک خواهد رفت .
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امام حسین (ع) در کنار تمام عظمت های انقلابی و جهادی که داشتند اما نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی داشتند و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشتند ، نسبت به افراد تهی دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر بود. 
وی با بیان اینکه اجرای طرح شمیم حسینی به ویژه در این موقعیت توسط سازمان اوقاف بسیار بجا و به موقع است؛ گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در مسئله دستگیری از فقرا و کمک به درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کرده است و در زیر سایه امام هشتم (ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف استان مشکل و خلائی در جهت تامین نیازمندان و جربان درمان نداریم.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده است به گونه ای که تنها توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند، کپسولهای اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده است و در زمینه کمک به نیازمندان ، بسته های معیشتی در فصل های مختلف توزیع کرده است. 


 


امام جمعه مشهد بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی 14 هزار بسته معیشتی به ارزش 7 میلیارد تومان توزیع می کند و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ 50 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد ؛ همپنین در قالب طرح مهر تحصیلی حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در این رزمایش توزیع خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد