hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > 6 شهر استان اردبیل همچنان به رنگ قرمز / پیک پنجم روند نزولی پیدا کرد

6 شهر استان اردبیل همچنان به رنگ قرمز / پیک پنجم روند نزولی پیدا کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شش شهر استان اردبیل همچنان رنگ کرونایی قرمز داشته و مابقی شهرها به رنگ نارنجی و زرد درآمدند.
بابک نخستین 14 شهریورماه در جلسه قرارگاه زیستی کرونا در اردبیل اظهار کرد: با تغییر رنگ‌بندی شهرها در پیک پنجم کرونا شهرستان گرمی به رنگ نارنجی درآمد و شهرستان‌های نیر، اصلاندوز، کوثر و انگوت رنگ زرد پیدا کردند.
وی تصریح کرد: شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال و سرعین همچنان رنگ سرخ دارند و باید در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و وضعیت آرام‌تری را در گذر از پیک پنجم تجربه کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه از دو روز پیش روند نزولی آمار مبتلایان و بستری‌ها نشان از سیر کاهنده موج پنجم دارد، گفت: البته باید ارزیابی نهایی را تا آخر هفته تکمیل کرد و سپس به صورت جامع در این زمینه نظر داد که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط مهرماه تغییر رنگ شهرهای استان به وضعیت عادی به طول بینجامد.
نخستین افزود: در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین شهروندان که به بیش از 45 درصد رسیده، وضعیت روند آرام‌تری به خود گرفته ولی همچنان خطر خیز پیک پنجم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در گذر از وضعیت شکننده بهتر است همه مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم و اجازه ندهیم تا برخی سهل‌انگاری‌ها به افزایش بستری‌ها و مرگ و میرها منجر شود.
نخستین در مورد ورود ویروس جهش یافته جدید به استان اضافه کرد: تاکنون علایمی از ویروس جهش یافته جدید لامبدا مشاهده نشده و همچنان تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توصیه واکسیناسیون است که در استان اردبیل این هفته ظرفیت واکسیناسیون حتی به بیش از 30 هزار دوز خواهد رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید وزیر بهداشت را بر تلاش شبانه‌روزی برای واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف یادآور شد و بیان کرد: به نظر می‌رسد تا آخر مهرماه عمده جمعیت استان که بالای 18 سال هستند، واکسینه شده و دوز اول و حتی دوم خود را دریافت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد