hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دریافت‌کنندگان واکسن همچنان ماسک بزنند

دریافت‌کنندگان واکسن همچنان ماسک بزنند

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: دریافت‌کنندگان واکسن نوبت اول و دوم حتماً همچنان ماسک خود را بزنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت لازم را داشته باشند.
ایرج صالحی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه واکسیناسیون از نقش مؤثری در کاهش موارد فوتی و بدحال شدن افراد کرونایی برخوردار است، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد با این گمان که هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند و دیگر به کرونا مبتلا نخواهند شد از ماسک استفاده نمی‌کنند و این امر موجب ابتلای مجدد آنان به کرونا و سرایت آن به دیگران می‌شود که در این رابطه توجه به پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی افراد ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه ۷۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: تاکنون در شهرستان اسدآباد ۳۲ هزار و ۶۹ دُز واکسن تزریق شده که از این میزان واکسن تزریق شده ۲۲ هزار دُز مربوط به نوبت اول و ۹ هزار و ۶۰۰ دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.
صالحی در ادامه از تجهیز و آماده‌سازی مرکز دوم واکسیناسیون تجمیعی شهرستان خبر داد و یادآور شد: با رسیدن دور جدید واکسن برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون مرکز دوم واکسیناسیون تجمیعی شهرستان راه‌اندازی و  فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون استان همدان به پیک کرونا رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد در وضعیت قرمز بوده و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضرورت دارد.
صالحی با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از سویه دلتا مردم از دورهمی‌ها و تجمعات همچنان بپرهیزند، اضافه کرد: با توجه به سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا دریافت واکسن کرونا از نقش مؤثری در جلوگیری و کاهش مرگ‌و میرهای ناشی از کرونا برخوردار خواهد بود.
وی در رابطه با قارچ سیاه نیز تصریح کرد: تاکنون موردی از قارچ سیاه در سطح استان همدان و شهرستان همدان گزارش نشده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد همچنین از افتتاح و بهره‌برداری طرح گسترش بخش ICU بیمارستان قائم (عج)در اوایل  مهر ماه  امسال خبر داد و اظهار کرد: طرح گسترش بخش ICU از حساس‌ترین موارد بوده که تسریع در روند راه‌اندازی در موعد مقرر برای استفاده ضروری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد