hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مراجعه ۷۷۳ نفر به بیمارستان در استان سمنان/ فوت ۱۱ بیمار

مراجعه ۷۷۳ نفر به بیمارستان در استان سمنان/ فوت ۱۱ بیمار

نگاهی به آمارهای ارائه شده از سوی ستاد کرونای استان سمنان نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۳ نفر با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستاهای استان مراجعه و۱۱ نفر فوت کردند.
​آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت اخیر (منتهی به شنبه) ۹ بیمار کرونایی و دو بیمار مشکوک در سطح استان جان خود را از دست دادند تا در یک روز شاهد فوت ۱۱ بیمار در استان سمنان باشیم.
این میزان مرگ در یک روز رکورد محسوب می‌شود و تا کنون کمتر سابقه داشته تا در بین آمارهای اعلام شده از سوی ستاد کرونای استان سمنان تعداد جان باختگان بیش از ۹ نفر بوده باشد لذا تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به بیش از یک هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.
طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای امروز همچنین ۷۷۳ مراجعه شامل ۳۲۳ مراجعه مشکوک به کرونا و ۳۷۲ مورد بیمار جدید کرونایی (قطعی) نیز در سطح استان سمنان ثبت شده است همچنین آمارها نشان می‌دهد که ۷۸ نفر از آنها بستری شدند. جمع کل بیماران سرپایی نیز ۳۱۶ مورد اعلام شده است.
آمارهای اعلام از سوی ستاد کرونا مستمر نیستند اما از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در سطح استان سمنان بیش از ۶۳ هزار با علائم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه ۶۰ هزار نفر نیز به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شدند. در ۲۴ ساعت منتهی به امروز همچنین ۱۳۶ بیمار کرونایی نیز در سطح استان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. در بیمارستان‌های استان هم اکنون ۷۳۵ نفر بستری هستند.
هم اکنون میامی و آرادان در وضعیت زرد، شاهرود و سمنان در وضعیت قرمز، دامغان در وضعیت نارنجی و گرمسار و مهدی شهر در وضعیت قرمز تیره یا هشدار بسیار نگران کننده قرار دارند که نشان از جدی بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا دارد.
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان به مردم است.
استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد