hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای ۴۱۴ هزار نفر به کرونا در فارس/۳۶۲ نفر در «آی سی یو» هستند

ابتلای ۴۱۴ هزار نفر به کرونا در فارس/۳۶۲ نفر در «آی سی یو» هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۴۱۴ هزار نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.
​دکتر روح الله حسینی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۴۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۲ هزار و ۷۷۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۱۴ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسؤول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۶۳ هزار و ۶۴۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی ادامه داد: متأسفانه با فوت ۲۸ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به ۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس توصیه کرد: با جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، می‌توانیم حافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد