hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خشکسالی ، چرای غیرمجاز دام ، گرانی علوفه تهدیدی برای مراتع شهرستان بردسکن

خشکسالی ، چرای غیرمجاز دام ، گرانی علوفه تهدیدی برای مراتع شهرستان بردسکن

خشکسالی ، چرای غیر مجاز دام ، گرانی علوفه تهدیدی برای مراتع شهرستان بردسکن تلقی می شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با بیان این خبر گفت از ابتدای سال جاری تاکنون 1200 راس دام سبک غیر مجاز از مراتع شهرستان بردسکن خارج شدند.
وی افزود از ابتدای سالجاری تاکنون 9 پرونده چرای دام غیر مجاز برای دامداران متخلف شهرستان تشکیل شده است. وی اظهار داشت مراتع شهرستان بردسکن بدلیل شرایط اقلیمی خاص و اثرات نامطلوب خشکسالی وضعیت خوبی نداشته از طرفی به علت گرانی علوفه مراتع ، نیز فشار دام بر مرتع بیشتر شده است .
لذا کنترل پروانه چرای دام در فصل چرا و جلوگیری از ورود دام در غیر فصل چرا در مرتع از اهمیت زیادی برخوردار است .
اقبالی افزود شهرستان بردسکن دارای 85 سامانه مرتعی بوده با مساحتی بالغ بر چهارصدهزار هکتار که سالانه 160000 راس دام از این مراتع تعلیف می گردد .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با اشاره  به اهمیت مراتع درتامین علوفه و نقش اقتصادی آن، حفظ خاك و جلوگيري از فرسايش آن ،  تنظيم گردش آب در طبيعت ، ايجاد فضاي سبز و تلطيف هوا. حفظ ذخاير ژنتيكي گياهي و جانوري ، حفاظت از این اکوسیستم  را بسیار مهم و حیاتی دانست و یادآور شد که حفاظت از مراتع شهرستان بردسکن با مشارکت عمومی مردم امکان پذیر می شود.
حمیدرضا اقبالی از عموم مردم مخصوصا دامداران ، عشایر ، بهره برداران و طبیعت دوستان درخواست نمود هرگونه چرای غیرمجاز دام را به شماره 1504- اطلاع داده تا بتوانیم مراتع شهرستان را در شرایط خشکسالی حفظ و حراست نمائیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد