hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > نحوه دریافت مجوز حمل سلاح و مجازات استفاده غیرمجاز از آن چیست؟

نحوه دریافت مجوز حمل سلاح و مجازات استفاده غیرمجاز از آن چیست؟

یک وکیل دادگستری درباره نحوه دریافت مجوز حمل سلاح و مجازات استفاده غیرمجاز از آن توضیحاتی داد.
سعید نقدی وکیل دادگستری ، درباره مقررات مربوط به اسلحه اظهار کرد: طبق قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، برای خرید، نگهداری و حمل اسلحه مجازات مقرر شده است.
این وکیل دادگستری بیان کرد: مجازات مقرر برای خرید، نگهداری و استفاده از سلاح سرد جنگی، سلاح شکاری یا مهمات آن حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از ۱۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال است.
نقدی گفت: در تعریف سلاح سرد باید گفت طبق «آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» که سال ۱۳۹۲ به تصویب هیات وزیران رسیده سلاح سرد شامل  وسایل، آلات و ادواتی است که برخلاف اسلحه‌های گرم در اثر استفاده، صدا، شعله و حرارت ایجاد نمی‌کند و اصابت آن‌ها به بدن منجر به ایجاد پارگی، خونریزی، از کار افتادن موقت یا دائم اعضا و در نهایت آسیب جسمی یا فوت می‌شود.
وی ادامه داد: مجازات جرم خرید، نگهداری و استفاده در خصوص سلاح گرم سبک غیرخودکار، قطعات مؤثر یا مهمات آن، حبس از ۶ ماه تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۱۲۰میلیون ریال است.
این وکیل دادگستری در باره مجازات قاچاق، توزیع و فروش سلاح سرد و گرم گفت: قاچاق، توزیع و فروش سلاح سرد جنگی، سلاح شکاری یا مهمات آن مجازات حبس از ۶ ماه تا ۲ سال برای مجرم به دنبال  دارد.
نقدی بیان کرد: کیفر مجازات یاد شده درمورد سلاح گرم سبک غیرخودکار، مهمات یا قطعات مؤثر آن، حبس از ۲ تا ۵ سال است.
وی تصریح کرد:طبق آیین نامه قانون مربوط به حمل سلاح، برخی نهاد‌ها طبق تفاهم نامه‌ای که با پلیس و نیروی انتظامی دارند معرفی نامه‌ای جهت اخذ مجوز به پلیس ارائه می‌دهند و به این ترتیب شخص می‌تواند طبق ضوابط از سلاح سرد یا گرم استفاده کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد