hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هنوز به نوک قله پیک پنجم کرونا نرسیدیم

هنوز به نوک قله پیک پنجم کرونا نرسیدیم

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان گفت: میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری بیماران افزایشی است اما هنوز به نوک قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم.
حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این پیک بالاترین پیک موجود نسبت به پیک‌های قبلی است، ارتفاع بالاتری دارد و به سرعت پیش رفته است و همچنان وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ناپایدار است.
وی با بیان اینکه نگرانی هایی در زمینه تداوم این پیک وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری بیماران افزایشی است و هنوز چرخش ویروس در جامعه وجود دارد نمی توانیم بیان کنیم که به نوک قله خیز پنجم کرونا رسیده‌ایم.
به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه اول محرم شهرستان قابل قبول بوده است و تاکید داریم این وضعیت تا پایان ماه محرم و صفر ادامه داشته باشد.
ذبیحی با اشاره به تعداد زیاد روستا در شهرستان و مسافر پذیر بودن آنها گفت: همچنان موضوع جا به جایی همشهریان به روستاها و ورود افراد غیرساکن مخصوصا به روستاها وجود دارد که می تواند برای شهرستان همچنان خطر باشد.
وی با اشاره به اثر بخشی واکسیناسیون در شهرستان اردستان گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون بیش از ۳ سال کاهش آمار بستری و مبتلایان ویروس کرونا را شاهد هستیم. هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان کرونا در اردستان افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکردند.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر فقط دوز دوم واکسیناسیون افراد انجام می شود، گفت: از شهروندان تقاضامندیم بدون دریافت پیامک و تماس تلفنی به مراکز تجمیعی واکسن مراجعه نکنند.
ذبیحی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار نفر در شهرستان اردستان واکسن کرونا زدند، خاطرنشان کرد: این جمعیت میزان ۴۴ درصد از جمعیت هدف شهرستان است که در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند.
وی در پایان تاکید کرد: از مردم انتظار داریم همچنان به همراهی خود با مدافعان سلامت ادامه دهند تا پیک پنجم بیماری را پشت سر بگذاریم. دورهمی های خانوادگی بیشترین درصد موارد ابتلا به بیماری است که امیدواریم مردم از این موضوع پرهیز کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد