hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برای تزریق دوز دوم، ۲۰ هزار دوز کمبود واکسن داریم

برای تزریق دوز دوم، ۲۰ هزار دوز کمبود واکسن داریم

فرماندار لنجان گفت: برای تزریق دوز دوم واکسن با کمبود بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن روبرو هستیم که انتظار داریم این مشکل با همکاری دستگاه‌های بالاتر حل شود.
خدامراد صالحی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان لنجان، اظهار کرد: وضعیت شهرستان لنجان از تاریخ ۱۴ مرداد قرمز تیره شد که طبیعتا بر مبنای تصمیمات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا مصوبات را در سطح شهرستان متناسب با شرایط بومی شهرستان به مرحله اجرا می‌گذاریم و سعی کرده‌ایم تمام پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری و تشریک مساعی دستگاه‌های مربوط، اصناف و مردم به شکلی که جنبه اجتماعی و حالت فرهنگ سازی و اقناعی داشته باشد اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه وضعیت کلی شهرستان از نظر رعایت پروتکل‌ها نسبتا خوب است، گفت: البته کاملا رضایت‌بخش نیست به طوری که میزان زدن ماسک در اصناف ۶۵ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۵۰ درصد است. همچنین میزان زدن ماسک در بین مردم ۶۵ درصد و میزان رعایت فاصله اجتماعی ۴۰ درصد گزارش شده است.
فرماندار لنجان گفت: میزان درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در شهرستان لنجان از ابتدا تا کنون ۳۵.۶۴ درصد بوده است. تعداد فوتی‌های کرونا در لنجان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا دوم شهریور امسال ۶۶۵ نفر است که در دو هفته اخیر تعداد فوتی‌ها در روز ۳ تا ۴ نفر افزایش پیدا کرده است، اما به صورت میانگین و به نسبت جمعیت ۱.۳۹ درصد نفر فوتی داشته‌ایم.
صالحی ادامه داد: تعداد بستری‌های کرونا در دو بیمارستان شهدای لنجان و شهید مطهری فولادشهر تا ۳۰ مرداد، ۹۸ نفر بوده است. البته ۱۵۹ نفر بستری موقت هم داشته‌ایم که بخشی را در بیمارستان شهدای لنجان به این بیماران اختصاص دادیم تا به صورت موقت تحت مراقبت قرار بگیرند و دستورات دارویی خود را دریافت کنند و استراحت خود را در منزل انجام دهند.
وی تصریح کرد: بازرسی‌ها به شکل جدی انجام می‌شود و همکاری اصناف با دستگاه‌های مربوط رضایت بخش است. در ارتباط با واکسیناسیون مشکل اصلی ما تهیه واکسن است به طوری که میزان سهمیه‌ای که به لنجان می‌دهند کفایت نمی‌کند. همچنین تطابق و تناسبی میان فراخوان‌های سامانه سلامت و نوبتی که سامانه به مردم و گروه‌های مختلف می‌دهد با میزان واکسنی که به شهرستان داده می‌شود، نیست و به همین دلیل ازدحام موضعی را در مراکز واکسیناسیون به وجود آورده است.
فرماندار لنجان گفت: جز اولین شهرستان‌هایی هستیم که از همان ابتدا دو مرکز تجمیع واکسیناسیون داشته‌ایم که یکی از این مراکز در زرین شهر با ۸ لاین و دیگری در فولادشهر با ۱۲ لاین فرایند تزریق واکسن را انجام می‌دهند. همچنین مراکز بهداشتی شهری و روستایی سایر نقاط شهرستان، اقدام به واکسیناسیون گروه‌های هدف کرده‌اند.
صالحی یادآور شد: اخیرا با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم مقرر شد مراکز تجمعی شهرستان مانند کارخانه‌ها را با همکاری مدیران خودشان در همان محل فرایند واکسیناسیون را انجام دهند. برای مثال پرسنل کارخانه ذوب آهن هم اکنون در حال دریافت واکسن هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه کمبود واکسن خود را جبران می‌کنید تا فاصله زمانی میان تزریق دوز اول و دوم رعایت شود، گفت: کار خاصی از مجموعه شهرستان ساخته نیست مگر اینکه مسئولان بالاتر در استان و وزارت بهداشت این مشکل کمبود را که گریبان گیر بیشتر شهرها شده است رفع کنند. در پایتخت باید میزان واکسن بیشتری را برای دوزهای اول و دوم اختصاص دهند.
فرماندار لنجان با بیان اینکه جمعیت شهرستان لنجان بیش از ۳۰۰ هزار نفر است، افزود: تا این لحظه در این شهرستان ۴۸۴۷۸ نفر دوز اول واکسن خود را دریافت و ۲۰۴۶۲ نفر نیز دوز دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند که بر این اساس برای تزریق دوز دوم واکسن با کمبود بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن روبرو هستیم.
صالحی گفت: به لحاظ موقعیت توپوگرافی لنجان، این شهرستان مرکز ورود است به طوری که از استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های جنوبی خودروهای زیادی وارد شهرستان می‌شوند و به نوعی مبدا ورودی استان اصفهان هستیم. اما از نظر موقعیتِ شیب تند جاده عملا در شهرستان نمی‌توانیم روی جاده کنترلی داشته باشیم به همین دلیل بعد از لنجان در محل پلیس راه اصفهان به شهرکرد روی مرز لنجان و فلاورجان اعمال محدودیت انجام می‌شود و از ورود به شهر باغ بهادران که گردش‌پذیر است جلوگیری می‌کنیم.
وی اظهار کرد: یک شهرستان گذری و ترانزیتی هستیم و از طرفی هم شهرستانی کارگری محسوب می‌شویم به همین دلیل تحت تاثیر عوامل خارجی قرار می‌گیریم، اما با تلاش مضاعف سعی می‌کنیم وضعیت شهرستان را به رنگ نارنجی تغییر دهیم.
فرماندار لنجان درباره احتمال بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کرونا و تصمیماتی که ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ کرده است بعید به نظر می‌رسد که مدارس اول مهرماه بازگشایی شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد