hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری بیش از ۲۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های آی سی یو کرمان/آمارها ثابت اما شکننده

بستری بیش از ۲۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های آی سی یو کرمان/آمارها ثابت اما شکننده

معاون علوم پزشکی کرمان گفت: بیش از ۲۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های آی سی یو کرمان بستری هستند و آمار بالای بیماران کرمان ثابت و شکننده است.

حسین صافی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در بزرگترین استان کشور اظهار داشت: استان کرمان در حال حاضر در وضعیت شکننده و ثابتی با میزان بالای بستری قرار دارد.

وی با عنوان اینکه بستری‌های کرونا در استان کرمان بالای هزار و 800 نفر است که در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند گفت: چند روزی است که تغییر چندانی در آمار بیماران بستری استان نداشتیم و امیدواریم که هر چه سریع‌تر سیر نزولی را طی کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در حال حاضر 253 نفر در بخش‌های آی سی یو تحت درمان هستند و وضعیت 77 نفر نیز با ونتیلاتور و با کمک دستگاه‌های کمک تنفسی مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت بالای تعداد بیماران کرونایی و شکننده‌ای قرار داریم افزود: متأسفانه روز گذشته 21 نفر از هم استانی‌های خود را از دست دادیم که در رده سنی 26 تا 93 سال قرار داشتند.

صافی‌زاده با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا شیوع بیماری را در همه رده‌های سنی حتی در نوزادن شاهد هستیم گفت: در مجموع وضعیت خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا در استان کرمان نداریم و به شدت نیازمند کمک همه آحاد جامعه هستیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چرخه انتقال کرونا را در سطح جامعه قطع کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد افزود: تا کنون بیش از 820 هزار نفر از مردم استان کرمان حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه 28.5 درصد جمعیت بالای 18 سال استان کرمان دوز اول واکسن و 9 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند ادامه داد: امروز توزیع واکسن از سمت وزارتخانه انجام می‌شود که امیدواریم به اندازه کافی واکسن مورد نیاز استان کرمان تأمین شود تا واکسیناسیون در استان را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه امکان واکسیناسیون روزانه 30 هزار نفر در استان وجود دارد گفت: میزان واکسیناسیون در استان به میزان واکسنی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد بستگی دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد