hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ابتلای کودکان مشهدی به کرونا در موج پنجم

افزایش ابتلای کودکان مشهدی به کرونا در موج پنجم

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: در موج پنجم کرونا با شیوع ویروس دلتا، تعداد کودکان مبتلا و علامت‌دار نسبت به موج‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

 سید علی جعفری با بیان این‌که در موج پنجم کرونا، تعداد کودکان دارای علائم بیماری که در بیمارستان اکبر مشهد بستری می‌شوند دو تا سه برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: در موج پنجم کرونا با شیوع ویروس دلتا، تعداد کودکان مبتلا و علامت‌دار نسبت به موج‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در پیک‌های گذشته، موارد شدید ابتلاء تنها به کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای تعلق داشت اما در این موج کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای به موارد شدید نیز مبتلا شده‌اند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان این‌که با توجه به افزایش تعداد کودکان بیمار، یک بخش دیگر نیز به مجموع بخش‌های بستری کرونا در این مرکز افزوده شده است، خاطرنشان کرد: کودکان در صورت ابتلاء به کرونا علاوه بر درگیری، می‌توانند منبع و منشأ انتشار بیماری برای سایرین نیز باشند بنابراین والدین در شرایط فعلی باید توجه و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشتر کودکان مبتلا به کرونا به دلیل حضور در جمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌اند؛ بسیاری از والدین با تصور اینکه در دورهمی‌های خانوادگی در برابر بیماری کرونا امنیت دارند، مراقبتی از فرزندان خود نمی‌کنند و این در حالی است که در حال حاضر بیشترین موارد ابتلاء، به دلیل حضور در این دورهمی هاست.

جعفری، استفاده از ماسک، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها را از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلاء به کرونا برشمرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد