hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: آزمایش PCR و بررسی سلول‌های خون و سی تی اسکن ریه می‌تواند در روند تشخیص بیماری کووید ۱۹ کمک کننده باشد.
علی امیری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟، اظهار کرد:
در غالب بیماران ممکن است نمونه‌گیری لازم نباشد اما برای برخی بیماران، از نمونه مخاط گلو و بینی فرد مشکوک به ابتلا نمونه برداشته شده و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.
وی ادامه داد: نمونه معمولاً از کسانی گرفته می‌شود که طبق نظر پزشک علائم کووید ۱۹ را داشته باشند، همچنین آزمایش PCR و بررسی سلول‌های خون و سی تی اسکن ریه می‌تواند در ادامه تشخیص این بیماری کمک کننده باشد.
امیری با اشاره به این‌که هر بیماری که با علائم سرما خوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، گلودرد، تب خفیف، بی حالی و ضعف، یاعلایم آنفولانزا  مانند تب بالا و ضعف و بی حالی شدید و ناگهانی یا علائم حالت تهوع، سرگیجه و سردرد طولانی، درد سینه، تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی مراجعه کند مشکوک به کرونا است، تصریح کرد: این گونه افراد در اولین قدم باید خودشان را قرنطینه کرده و به پزشک مراجعه کنند و در صورت نیاز با انجام تست‌های تشخیصی تعیین تکلیف شوند که هم زودتر از بیماری خودشان مطلع شده و با استراحت، زودتر درمان شوند و هم از ابتلای دیگر افراد جلوگیری کنند.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این‌که برخلاف دیدگاه عموم مردم بعد از ابتلا به این بیماری و بهبود آن، در مواجهه بعدی بدن نمی‌تواند به راحتی با آن مقابله کند، افزود: در افراد زیادی گزارش ابتلای دوم و حتی سوم با علائم و وخامت بالاتر مشاهده شده است، به همین منظور تا زمان همه‌گیری این ویروس رعایت احتیاطات پیشگیرانه ضروری است.
وی با اشاره به این‌که افراد مشکوکی داریم که تست نداده‌ و خود را با توجه به علائمی که دارند در خانه قرنطینه کرده‌اند، عنوان کرد: اگر ۱۱ روز از بروز اولین علامت و یک هفته از رفع همه علائم گذشته باشد فرد می‌تواند از قرنطینه خارج شود، البته در صورت وجود علایم مرتبط با بیماری باید به پزشک مراجعه کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد