hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود امکانات درمانی دهلرانی‌ها را راهی دیگر استان‌ها می‌کند

کمبود امکانات درمانی دهلرانی‌ها را راهی دیگر استان‌ها می‌کند

این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم انجام سی‌تی‌اسکن برای برخی افراد، نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن مشکلات بسیاری را برای بیماران بدنبال داشته است.

کمبود زیرساخت‌های درمانی در اکثر شهرستان‌های استان ایلام به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شده‌است، به‌طوری‌که بسیاری از ساکنین شهرستان‌ها جهت انجام برخی امور درمانی به شهرهای هم‌جوار مراجعه می‌کنند که این امر علاوه‌بر صرف وقت، هزینه‌های بسیاری را برای بیماران بدنبال دارد.

نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان دهلران یکی از مشکلاتی است که مردم این شهرستان سال‌هاست با آن مواجه‌ هستند اما متأسفانه تاکنون اقدام جهت رفع این مشکل در این شهرستان انجام نشده است.

هرچند سال‌های گذشته یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان شهرستان دهلران اختصاص داده شده‌است، اما متأسفانه معیوب بودن این دستگاه سبب شد مورد استفاده قرار نگیرد.

توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی

یکی از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: مردم شهرستان دهلران سال‌هاست برای انجام برخی از امور درمانی مجبورند به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

غریبی با بیان این‌که جای تاسف است شهرستانی مانند دهلران که دارای منابع عظیم نفت و گاز است از داشتن ساده‌ترین زیرساخت‌های درمانی محروم است اضافه کرد: مراجعه به سایر استان‌ها جهت انجام امور درمانی هزینه بالایی را برای بیماران به‌دنبال دارد.

 یکی دیگر از شهروندان دهلرانی در ادامه با بیان این‌که تجهیز و توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهرستان دهلران یکی از مطالبات اصلی ساکنین منطقه است افزود: از مسئولین خواهشمندیم به دادن وعده‌های پوچ اکتفا نکنند و اقدامی جهت رفع مشکلات درمانی این شهرستان انجام دهند.

لزوم راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در دهلران

طی روزهای گذشته علیزاده نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کرونا و رجوع برخی از مردم به ایلام و خوزستان جهت انجام سی‌تی‌اسکن ضروری است مسئولان وزارت بهداشت و درمان استان تلاش کنند دستگاه سی‌تی‌اسکن در این شهرستان راه‌اندازی تا شاهد کاهش مشکلات مردم در حوزه درمان باشیم.

مجید عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: روزهای اخیر از سوی استاندار دستور پیگیری و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سی‌تی‌اسکن شهرستان دهلران داده شده‌است.

فرماندار شهرستان دهلران با بیان این‌که پیگیری‌ها جهت راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در این شهرستان انجام شده است اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های درمانی یکی از مطالبات اساسی مردم شهرستان دهلران است و طی روزهای آینده شاهد راه‌اندازی این دستگاه در شهرستان دهلران خواهیم بود.

وی در ادامه به تکمیل ظرفیت بیمارستان دهلران اشاره کرد و گفت: جهت رفع مشکل بستری بیماران درحال جانمایی و آماده کردن نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان دهلران هستیم.

زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در برخی از مناطق استان با استانداردهای ملی متناسب نیست که باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم جهت رفع این مشکل اندیشیده شود.

 از سوی دیگر کمبود تجهیزات درمانی و عدم سهولت در دسترسی به خدمات درمانی سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شهرستان‌های استان شده و ضروری است مسئولان مربوط اقدامات لازم جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان را انجام دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد