hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای آتش سوزی بیمارستان تاریخی "مسیح" کرمانشاه چه بود؟

ماجرای آتش سوزی بیمارستان تاریخی "مسیح" کرمانشاه چه بود؟

به گفته رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه آتش سوزی روز گذشته در بیمارستان تاریخی مسیح، آسیبی به اصل این بنا وارد نکرده است.
سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهارکرد: عصر دیروز(یکشنبه) گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در دومین بیمارستان تاریخی ایران واقع در محله شریعتی کرمانشاه گزارش شد.
وی تصریح کرد: پس از حضور نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مشخص شد که این آتش سوزی در یکی از اتاق های منزل مرحوم مرادیان، آخرین رئیس این بیمارستان بوده که در مجاورت بنای بیمارستان قرار دارد.
رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با بیان اینکه این آتش سوزی با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی اطفا شد، گفت: طبق اعلام نیروهای آتش نشانی این حادثه به دلیل آتش گرفتن دو واحد مبل کهنه در داخل اتاق بوده است.
وی تاکید کرد: این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به اصل بنای بیمارستان و منزل مرحوم مرادیان وارد نکرده و تنها باعث دود اندود شدن اتاقی شده که در آن آتش سوزی اتفاق افتاده است.
ایمان پور اعلام کرد: بنا به اظهارات یکی از همسایه ها چند نوجوان اقدام به این آتش سوزی داخل بنا کرده و سپس از آن خارج شده اند که طبق بررسی ها این اقدام عمدی نبوده است.
وی ادامه داد: بنای تاریخی بیمارستان مسیح تاکنون دو بار دیگر توسط افراد سودجو به آتش کشیده شده که در آتش سوزی های قبلی بخش هایی از سقف های چوبی بنا دچار خسارت شده است.
رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با تمهیدات اندیشیده شده برای حفاظت از این بنا اعلام کرد: تعداد نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه زیاد نیست که بتوانیم بصورت مستمر یک نفر را برای حفاظت از این بنا اختصاص دهیم، اما بصورت مداوم از آن بازدید داریم و کلانتری محل هم سرکشی هایی را از آن دارد، بعلاوه همسایه های بنا نیز با ما همکاری دارند.
وی یادآورشد: امیدواریم مالک این بنا همکاری های لازم را با میراث فرهنگی داشته باشد تا این بنای تاریخی ارزشمند از شرایط فعلی خارج شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد