hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واگذاری کارگاه‌های تولیدی در ۱۰ شهرک صنعتی خراسان رضوی آغاز شد.

واگذاری کارگاه‌های تولیدی در ۱۰ شهرک صنعتی خراسان رضوی آغاز شد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت  گفت: واگذاری ۵۱۱ کارگاه تولیدی در سطح ۱۰ شهرک صنعتی خیام ، شهرک صنعتی ماشین‌ سازی و فناوری‌های برتر ، شهرک صنعتی بجستان، ناحیه صنعتی کاخک گناباد ، شهرک صنعتی تربت حیدریه ۲، شهرک صنعتی قوچان ۲، شهرک صنعتی سبزوار ۲، شهرک صنعتی فریمان ، شهرک صنعتی چناران  و شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شرق کشور آغاز شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-علی بهرامی زاده در اینباره افزود: پهنه این کارگاه ها ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ مترمربع است که مجوزهای اولیه آن از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای واگذاری به متقاضیان دریافت شده است و با نقشه تیپی که از آنها ارایه می شود، امکان استقرار طرحهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کسب و زودبازده در آنها وجود دارد.  
وی بیان کرد: این کارگاه ها در همان زون بندی های مربوط به صنایع مختلف جانمایی شده است به طوری که در اطراف زون صنایع غذایی، کارگاه های صنایع غذایی و در اطراف زون شیمیایی، کارگاه های شیمیایی مستقر می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: واگذاری این نوع کارگاه ها به اصناف تولیدی و جوانان دانش آموخته ای که به تازگی وارد عرصه فعالیت شده اند، بسیار مناسب است و حرکتی موثر در مسیر خوداشتغالی و کارآفرینی به شمار می رود.
بهرامی زاده اظهار داشت: اولویت واگذاری این اراضی کارگاهی با شرکتهای دانش بنیان و واحدهای تخصصی خواهد بود که این مهم در راستای توسعه خدمات فنی – مهندسی و جایگزین کردن فناوری به جای تولیدات سنتی است و تداوم خواهد داشت.
در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.
اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.
۲ هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد