hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم بیشتر شده است

ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم بیشتر شده است

پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال و رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: میزان ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس در مشهد و خراسان رضوی افزایش یافته است.
دکتر سیدعلی جعفری پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال و رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: هم اکنون ۳۰ کودک مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد بستری هستند که متأسفانه شمار مبتلایان به کرونا در گروه سنی اطفال روند صعودی دارد.
او افزود: ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده است که کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان اکبر از نوزاد چندروزه تا نوجوانان ۱۷ ساله را شامل می‌شوند و شایع‌ترین علائم این بیماری مشکلات ریوی، گوارشی و قلبی بوده است، اما با تلاش کادر درمان خوشبختانه درصد بالایی از این بیماران بهبود یافته اند.
پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال ادامه داد: جمع زیادی از اطفال کرونایی بستری در بیمارستان اکبر کسانی بودند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور یافته و خانواده آنان به توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی توجه نکرده بودند که از والدین درخواست داریم که در این ایام بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.
جعفری بیان کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود، توصیه ما به عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و لحظه‌ای از زدن ماسک غافل نشوند.
آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش‌های پیش روی خراسان رضوی به شمار می‌رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد