hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعلام آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت‌حیدریه

اعلام آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ازآمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت و تغییرکاربری سه کاروانسرای تاریخی واقع در روستاهای این شهرستان خبر داد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-علی محمدی با اعلام این خبر افزود: در شهرستان تربت‌حیدریه تعداد ۱۰ رباط تاریخی وجود دارد که تاکنون ۳ رباط که در داخل شهر قرار دارد با مشارکت بخش خصوصی درحال مرمت و تغییر کاربری گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: با پیگیری انجمن‌های میراث‌فرهنگی روستاهای شهرستان ، سه کاروانسرای میاندشت، شورحصار و کامه نیز که در روستاها قرار دارد، بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی این رباط‌ها اعلام آمادگی کرده است که برای انجام کار درحال پیگیری امور اداری و حقوقی آن‌ها هستیم.

محمدی تصریح کرد: در سطح شهرستان بناهای تاریخی فراوانی با قابلیت تغییر کاربری گردشگری وجود دارد که با ورود سرمایه‌گذار می‌توان آنها را احیا و زمینه رونق صنعت گردشگری شهرستان را فراهم کرد.

او اظهار کرد: گردشگری تربت‌حیدریه را به عنوان یک مطالبه درچند ماه اخیر دنبال کرده‌ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند و با شناسایی سرمایه‌گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آن‌ها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد.

محمدی ادامه داد: در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه بیش از ۴۰۰ جاذبه‌تاریخی و گردشگری شناسایی شده وجود دارد که تعداد ۸۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد