hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش تعداد خاکسپاری‌ها در همدان با شیوع کرونا/ تعداد فوتی‌ها به ۱۰ مورد در روز می‌رسد

افزایش تعداد خاکسپاری‌ها در همدان با شیوع کرونا/ تعداد فوتی‌ها به ۱۰ مورد در روز می‌رسد

مدیر آرامستان همدان گفت به دلیل افزایش فوتی‌های کرونا تمام مراسمات آرامستان را لغو کردیم
علی قبادی مدیر آرامستان همدان با اشاره به وضعیت آرامستان همدان با اشاره به افزایش خاکسپاری در آرامستان با توجه به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: به دلیل افزایش فوتی‌های کرونا تمام مراسمات آرامستان را لغو کردیم تا به سرعت کار خاکسپاری و فاتحه انجام شود.

او افزود: متاسفانه شرایط خوبی را شاهد نیستیم، موج پنجم بیماری همه گیر شده و تعداد فوتی‌های بیماری کرونا افزایش یافته است.
قبادی با اشاره به اینکه مشکلی در ارائه خدمات به مردم و در خاکسپاری عزیزان از دست رفته نداریم گفت: نیرو‌های آرامستان آمادگی لازم را دارند که اگر مشکلی پیش آمد تا ساعت ۱۷ نیز خدمات ارائه دهند.
مدیر آرامستان همدان با تاکید به اینکه می‌طلبد مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره کرونا قطع شود چراکه وضعیت نگران‌کننده است افزود: متاسفانه تعدادی فوتی‌های کرونا افزایش یافته و گاهی به هشت یا ۱۰ مورد در روز می‌رسد.
او با توصیه به اینکه مردم کمتر به آرامستان مراجعه کنند گفت: به خانواده‌ها اطلاع می‌دهیم در خاکسپاری عزیزان خود حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند تا مشکلی برای خود و خانواده‌های آن‌ها ایجاد نشود، گاهی رعایت می‌کنند و به کمتر از ۱۰ نفر نیز می‌رسد، اما گاهی هم از سوی برخی رعایت نمی‌شود و تعداد به ۴۰ نفر یا بیشتر می‌رسد!.
قبادی با اشاره به اینکه تاکید ما کاهش تجمع است و به همین دلیل تمام مراسمات را هم لغو کردیم و به سرعت کار خاکسپاری و فاتحه انجام می‌شود در ادامه در خصوص نحوه فعالیت نیرو‌های آرامستان بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ نیروی کارمند زیر نظر سازمان اوقاف در این مجموعه فعالیت دارند.
او با بیان اینکه ۱۱ راننده آمبولانس خصوصی فعال است و با مجموع پیمانکاران تقریبا ۷۰ نیرو در این مجموعه فعالیت دارند افزود: خوشبختانه تاکنون مشکلی در ارائه خدمات نداشتیم و با توجه به پیک‌های قبلی این آمادگی وجود دارد که در خارج ساعات دفن و کفن خدمات ارائه دهیم که در حال عادی تا ساعت ۱۴ است.
قبادی با اشاره به اینکه متوفیان کرونا از عادی‌ها جدا هستند اظهار داشت: فوتی‌های کرونایی را به فواصل دفن می‌کنیم یعنی به فاصله یک ربع تا ۲۰ دقیقه.
اوگفت: مکان متوفیانی که عادی دفن می‌شوند فرق دارد و در قسمت دیگری است، حتی کسانی هم عادی دفن می‌شوند در یک جا نیستند و در چند قطعه مختلف هستند تا همزمان یک جا نباشند و در یک ردیف جمع نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه تحمل این غم سخت است گفت: گاهی دیده‌ایم که یک هفته پدر فوت می‌کند و هفته بعد فرزند و نباید از کنار این‌ها به سادگی رد شویم چرا که خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند که در آینده نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
مدیر آرامستان همدان با تاکید به اینکه می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند و کمتر در دورهمی‌ها و تجمع حضور داشته باشند چراکه اکثر خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند اظهار می‌کنند که در دورهمی و مراسم حضور یافته‌اند گفت: عادی‌انگاری در خصوص کرونا به نفع مردم نیست و امیدوارم رعایت همه نکات بهداشتی مورد توجه باشد و شر این ویروس کنده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد