hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یک قدم تا تبدیل سینما‌های اصفهان به پردیس

یک قدم تا تبدیل سینما‌های اصفهان به پردیس

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تبدیل سینما‌های اصفهان به پردیس، وضعیت صنف سینما را مطلوب کرده و تعداد تماشاگران را تا حدی افزایش داده است.
محمد حسین محمدی فشارکی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، گفت: اکران فیلم‌های پرمخاطب و قوی بعد از تعطیلی یک سال و نیمه سینما‌ها نور امیدی بود که تهیه‌کنندگان و مالکان صنف سینما را دلخوش کرد.
او افزود: در زمان شیوع کرونا این صنف از ضرر و زیان بی‌نصیب نبود و با توجه به اینکه ۹ درصد ارزش‌افزوده و کسب مالیات بر روی بلیت‌ها اعمال می‌شود، اما با توجه به جلسات و رایزنی‌های مختلف اداره مالیاتی با استرداد این وجه به مالکان و تهیه‌کنندگان موافقت نکرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: دو عامل مهم شامل ترس مخاطب و نبود فیلم قوی باعث شد از مخاطبان کاسته شود و اشتیاق تهیه‌کننده نسبت به تامین و تولید فیلم کمتر باشد.
محمدی فشارکی اضافه کرد: در حال حاضر سینما‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت و بوفه‌های باز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند. درواقع اصفهان بعد از تهران، شیراز، مشهد رتبه چهارم از نظر مخاطب را در کشور به خود اختصاص داده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد