hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشکل کمبود سرم تا ابتدای شهریور کامل حل می‌شود

مشکل کمبود سرم تا ابتدای شهریور کامل حل می‌شود

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت تولید کارخانجات سرم‌سازی بالا رفته و مقداری نیز وارد شده است، طبق وعده‌ها سرم در هفته آینده در بخش سرپایی نیز توزیع خواهد شد و تا ابتدای شهریور مشکل کمبود سرم کاملا برطرف می‌شود.
رضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمبود سرم و داروی رمدسیویر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود پنج کارخانه تولید سرم‌سازی در کشور وجود دارد که یکی از این کارخانه‌ها به‌علت نقص فنی غیرفعال شده است.
معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: به‌علت افزایش بیماران کرونایی در پیک پنجم با کمبود داروی رمدسیویر و سرم مواجه هستیم، روزانه بالغ بر ۷۰۰ هزار داروی رمدسیویر در کشور مصرف می‌شود که این دارو باید به‌صورت تزریقی و همراه با سرم باشد، بنابراین با کمبود سرم نیز مواجه شدیم.
وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری روزانه تقریبا ۱۰۰۰ داروی رمدسیویر مصرف می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه تمامی استان‌های کشور درگیری بالایی از نظر شیوع بیماری در پیک پنجم دارند، بنابراین مصرف رمدسیویر بسیار افزایش پیدا کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان مقرر شد سرم در حال حاضر در بخش سرپایی توزیع نشود و تنها به بخش بستری اختصاص پیدا کند.
معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه برای جبران کمبود سرم در حال پیگیری هستیم، عنوان کرد: ظرفیت تولید کارخانجات سرم‌سازی بالا رفته و مقداری نیز وارد شده است، طبق وعده‌ها سرم در هفته آینده در بخش سرپایی نیز توزیع خواهد شد و تا ابتدای شهریور مشکل کمبود سرم کاملا برطرف می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد